برای حفظ آبرو دخترم را به قتل رساندم!/ نخستین تصویر از پدر قاتل
برای حفظ آبرو دخترم را به قتل رساندم!/ نخستین تصویر از پدر قاتل

  پدر میانسال برای حفظ آبروی خانواده‌اش، دخترش را با شلیک دو گلوله اسلحه شکاری در  مقابل دانشکده پرستاری خوی به قتل رساند. ساعاتی پس از این حادثه، دایی جوانی نیز با انگیزه اختلاف خانوادگی خواهرزاده خود را به کام مرگ برد تا بدین ترتیب شهرستان خوی در ۲۹ خردادماه شاهد ۲ قتل در یک […]

 

۶۵۴۴۴_۳۱۰

پدر میانسال برای حفظ آبروی خانواده‌اش، دخترش را با شلیک دو گلوله اسلحه شکاری در  مقابل دانشکده پرستاری خوی به قتل رساند. ساعاتی پس از این حادثه، دایی جوانی نیز با انگیزه اختلاف خانوادگی خواهرزاده خود را به کام مرگ برد تا بدین ترتیب شهرستان خوی در ۲۹ خردادماه شاهد ۲ قتل در یک روز باشد.

 

۶۵۴۴۹_۳۳۰

نخستین جنایت
عقربه‌ها ساعت ٣٠: ٠٩ صبح شنبه را نشان می‌داد که رهگذران بلوار ولیعصر در شهرستان خوی با صحنه تصادف عجیبی برخورد کردند.

خودرو سمند بژ رنگی با خودرو پیکان پسر جوانی برخورد کرد. در یک لحظه راننده خودرو سمند درحالی‌ که اسلحه شکاری در دست داشت، از خودرو پیاده شد. فریاد می‌زد و تهدید می‌کرد.  دخترجوانی که سرنشین خودرو پیکان بود، به‌ شدت ترسیده بود همراه پسر جوان از پیکان پیاده شدند. التماس می‌کردند، اما در چهره مرد میانسال جز خشم چیز دیگری دیده نمی‌شد.

دخترجوان گریه می‌کرد. درمیان هق‌هق گریه‌هایش بود که شاهدان متوجه شدند مرد تفنگ به دست پدر دخترجوان است.  التماس می‌کرد که اجازه بدهد بروند. فایده‌ای نداشت. اسلحه را به سمتش نشانه گرفت.  مردم که از دیدن این صحنه شوکه شده بودند، قصد داشتند تا به کمک دخترجوان بروند اما مرد خشمگین ادعا کرد که پدر دخترجوان است و کسی حق نزدیک‌شدن به آنها را ندارد.

مرد خشمگین بعد از این‌که به مقابل دانشکده پرستاری رسید، با شلیک دخترش  را هدف دو گلوله قرار داد. دخترجوان با وجودی که هدف شلیک‌های پدرش قرار گرفته بود، قصد داشت که فرار کند اما چند قدمی جلوتر رفت و روی زمین افتاد.

در ادامه با اعلام موضوع به پلیس، ماموران در صحنه حاضر و مرد میانسال را بازداشت و عوامل اورژانس پس از حضور درصحنه مرگ دخترجوان را تأیید کردند.

۶۵۴۴۸_۸۶۰

با انتقال مرد میانسال به اداره پلیس او در بازجویی‌های اولیه با اعتراف به قتل دخترش با اسلحه شکاری مدعی شد: چند روزی بود که به رفتارهای دخترم سوء‌ظن داشتم، فکر می‌کردم او با پسر غریبه‌ای ارتباط دارد، برای این‌که آبروی خانواده‌ام را حفظ کنم، امروز دخترم را تعقیب کردم و او را با شلیک دوگلوله به قتل رساندم.

با اعترافات پدر، وی برای انجام تحقیقات بیشتر بازداشت شد.  این درحالی است که گفته می‌شود مردی که تیراندازی کرده، از ساکنان روستای «عذاب» از توابع خوی بوده است و محل تیراندازی نیز خیابانی است که از آن به سمت ارومیه می‌توان رهسپار شد.

فرید یکی از اهالی خوی نیز به خبرنگار ما گفت: محل حادثه پیشتر جایی بود که اتوبوس‌های میان‌شهری به مقصد ارومیه توقف داشتند و به اصطلاح این‌جا محل گاراژهای شهر بود. ابراهیم یکی دیگر از اهالی خوی نیز درباره چگونگی وقوع این تیراندازی توضیح داد: گویا مردی که امروز تیراندازی کرده، از قصد دخترش که می‌خواسته با خواستگار خود فرار کند، با خبر شده است. این مرد پس از آن‌که دخترش را به همراه پسرجوان در بلوار ولیعصر می‌یابد، با اسلحه به تهدید پسر می‌پردازد. این ساکن اهل خوی در تشریح وقوع تیراندازی افزود: دختر نیز وقتی می‌بیند پدرش اسلحه را به سمت خواستگار او گرفته، خود را جلوی لوله تفنگ قرار می‌دهد تا مانع آسیب دیدن پسر شود که درهمین هنگام دو گلوله به دخترجوان شلیک شد.

قتل خواهرزاده
شهرستان خوی روز شنبه شاهد ۲ قتل بود، چنان که تلخی این قتل‌ها افکار عمومی را جریحه‌دار و شوکه کرد. نخستین جنایت که توسط پدر با اسلحه شکاری رقم خورد که جزییات این قتل را خواندید. در دومین قتل نیز بعدازظهر روز شنبه در یکی از روستاهای شهرستان خوی، مردی با شلیک گلوله خواهرزاده خود را به قتل رساند تا بدین ترتیب شهرستان خوی در ۲۹ خردادماه شاهد ۲ قتل در یک روز باشد. حسن‌زاده رئیس دادگستری شهرستان خوی درباره این دو جنایت گفت: دو قتل صورت گرفته در این شهرستان مربوط به اختلافات درون خانوادگی بود. وی افزود: در یک مورد پدری اقدام به قتل دختر خود کرده و در مورد بعدی نیز مردی اقدام به قتل خواهرزاده‌اش کرده است. حسن‌زاده گفت: هر دو پرونده درحال انجام تحقیقات مقدماتی هستند و هنوز دلایل و انگیزه‌های قتل مشخص نشده است. رئیس دادگستری خوی اظهار داشت: مسببان هر دو جنایت دستگیر شده‌اند و مردم شهرستان خوی اطمینان داشته باشند دستگاه قضائی با هرگونه ناامنی در سطح شهرستان قاطعانه برخورد می‌کند.

منبع: روزنامه شهروند