آغاز جلسه شورای شهر تبریز با حضور دو عضو جدید/ نورمحمدزاده نیامده، رفت
آغاز جلسه شورای شهر تبریز با حضور دو عضو جدید/ نورمحمدزاده نیامده، رفت

شهرام دبیری، رئیس شورا در این جلسه با بیان اینکه به خاطر اتفاقات و حواشی اخیر شورا و شهرداری تبریز بار دیگر از مردم عذرخواهی می کنم، گفت: متاسفانه حواشی اخیر به جایگاه شورا و شهرداری و همچنین اعتماد مردم نسبت به آن ها لطمه زده است. وی افزود: از نظر شفافیت اداری ایران در […]

۸۷۲۳۴tشهرام دبیری، رئیس شورا در این جلسه با بیان اینکه به خاطر اتفاقات و حواشی اخیر شورا و شهرداری تبریز بار دیگر از مردم عذرخواهی می کنم، گفت: متاسفانه حواشی اخیر به جایگاه شورا و شهرداری و همچنین اعتماد مردم نسبت به آن ها لطمه زده است.

وی افزود: از نظر شفافیت اداری ایران در دنیا رتبه خوبی ندارد، از این رو باید این موضوع آسیب شناسی شده و نظارت‌ها تقویت شود، همچنین ضروری است مسئولان آموزه های دینی را سرلوحه امورشان قرار دهند.

در ادامه، مراسم تحلیف دو عضو علی البدل شورا برگزار شد و بر این اساس “محمد باقر لطفی” و “علاء الدین نور محمدزاده” سوگند نامه یاد کرده و به طور رسمی فعالیتشان را به عنوان عضو شورای شهر تبریز آغاز کردند.

پس از مراسم تحلیف فرصتی به هر دو عضو جدید داده شد تا صحبت کنند که نور محمدزاده گفت: من شخصیت اجرایی دارم و در جایی که احساس کنم نمی توانم خدمت کنم، می روم.

وی افزود: هفته آینده استعفایم را به رئیس شورا تحویل می دهم.

با روند کنونی، بافت فرسوده تبریز تا ۱۰۰ سال هم احیاء نمی‌شود

 

در بخش سخنرانی پیش از دستور علی نوای باغبان، عضو شورای شهر تبریز با اشاره به زلزله روز گذشته تبریز، اظهار کرد: تبریز شهر زلزله خیز بوده و از طرفی دارای ۲۵۰۰ هکتار بافت فرسوده می‌باشد، همچنین حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیر رسمی نیز در تبریز بیداد می‌کند که متاسفانه با یک زمین لرزه شدید خسارات جبران ناپذیری به این شهر وارد خواهد شد.

 

وی افزود: زلزله دیروز هشداری جدی برای مدیریت شهری بود تا در راستای انجام پروژه‌های مسیرگشایی و احیای بافت فرسوده بیش از پیش اهتمام ورزد.

 

وی ادامه داد: پروژه‌های مسیرگشایی نجات بخش بافت فرسوده است که متاسفانه این پروژه‌ها در اولویت قرار ندارند و به بهانه نبود بودجه اجرا نمی‌شوند؛ بطوری که ۳۰ الی ۴۰ پروژه مسیرگشایی در مناطق ۴ و ۱۰ تبریز وجود دارد.

 

این عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه کالبد تبریز فرسوده است، خاطرنشان کرد: تعداد واحدهای فرسوده تبریز بسیار زیاد است، از این رو ضرورت دارد مدیریت شهری از پتانسیل دولت و بانک‌ها در راستای احیای بافت فرسوده استفاده کند.

 

وی ادامه داد: با روند کنونی تا ۱۰۰ سال آینده هم نمی‌توانیم بافت فرسوده تبریز را احیاء کنیم.

 

نوای باغبان در ادامه با بیان اینکه باید به نظر هیات حل در خصوص بندهایی از تعرفه عوارض محلی تبریز تمکین کنیم، گفت: ضروری است تغییرات اعمال شده در تعرفه عوارض محلی به شهرداری‌های مناطق ابلاغ شود تا صدور پروانه به صورت قانونی و بر اساس ضوابط انجام شود، در غیر اینصورت تبعات این موضوع دامن کارکنان شهرداری‌های مناطق را می‌گیرد.

 

این عضو شورای شهر تبریز با اشاره به کاهش صدور پروانه و کم شدن درآمد شهرداری، گفت: شورای شهر به شهرداری این مجوز را داده تا از سه درصد درآمد نقدی در پروژه‌‌های زود بازده در راستای ایجاد درآمد پایدار سرمایه گذاری کند که متأسفانه در طول سه سال گذشته لایحه چنین پروژه‌ای به صحن شورا نیامده است.

 

وی افزود: اینکه چشممان به دست دولت و دستمان در جیب مردم باشد شایسته نیست، ضرورت دارد با ایجاد درآمدهای پایدار مشکلات مالی شهرداری را رفع کنیم.

 

وی خطاب به رئیس شورا، اظهار کرد: شما می‌گویید مسائل اخیر شورا و شهرداری باید آسیب شناسی شود، زمان این آسیب شناسی چه وقت است؟ مسئولان استان چه زمانی در جلسه شورا حضور یافته‌اند تا در جریان وضعیت شورا قرار گیرند؟ حواشی اخیر موضوع امنیتی نیست بلکه واقعیت اجتماعی است که باید بدون فوت وقت این موضوع بررسی و آسیب شناسی شود.

 

ایسنا