پول‌های راکد مردم باید وارد چرخه اقتصادی شود/ معافیت عوارض برای ساخت هتل
پول‌های راکد مردم باید وارد چرخه اقتصادی شود/ معافیت عوارض برای ساخت هتل

اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: ما علاقه‌مند هستیم حداقل دو نفر از مجمع نمایندگان استان در جلسات شورای گفت‌و‌گوی و شورای برنامه‌ریزی استان شرکت کنند چرا که معتقدیم نمایندگان استان زبان گویای بخش تولید و صنعت استان بوده و در بعد مشکلات قانونی و رفع موانع […]

ا۱۳۹۵۰۱۰۵۰۰سماعیل جبارزاده ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: ما علاقه‌مند هستیم حداقل دو نفر از مجمع نمایندگان استان در جلسات شورای گفت‌و‌گوی و شورای برنامه‌ریزی استان شرکت کنند چرا که معتقدیم نمایندگان استان زبان گویای بخش تولید و صنعت استان بوده و در بعد مشکلات قانونی و رفع موانع قانونی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

نباید فشارهای مالیاتی بر واحدهای موجود افزایش یابد

وی افزود: سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است و ما می‌دانیم نباید فشارهای مالیاتی بر واحدهای موجود افزایش یابد بلکه شناسایی واحدهای جدید و مودیان جدید مالیاتی باید در دستور کار قرار گرفته شود.

جبارزاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: اعلام می‌کنیم تبدیل زمین‌های لم یزرع به ساخت و ساز بلامانع است و هرکسی بخواهد در این زمین‌ها ساخت و ساز انجام دهد مجوزهای لازم ارائه می‌شود ولی نمی‌توانیم زمین‌های کشاورزی را به مسکونی تغییر کاربری دهیم که این خلاف قانون است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ارتباط با مشکلات حمل و نقل واحدها برای صادرات محصول ابراز داشت: نوسازی ۴ هزار دستگاه کامیون را در دستور کار داریم و در سال ۹۵ نیز تقاضای تسریع نوسازی ناوگان حمل و نقل با استفاده از شرکت‌های لیزینگ را داریم.

هر کس به خاطر تبریز ۲۰۱۸ هتل احداث کند معاف از عوارض خواهد بود

وی در مورد درخواست تخفیف برای ساخت و ساز در شهر اذعان داشت: حدود سه سال است مشوق‌هایی از طریق شهرداری برای ساخت و سازهایی که برای تبریز ۲۰۱۸ انجام می‌شود ارائه شده به طوری که هر کس به خاطر ۲۰۱۸ هتل احداث کند معاف از عوارض خواهد بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به در خواست برخی از تولیدکنندگان مبتی بر عقد تعرفه‌های ترجیحی با کشورهای همسایه، اذعان داشت: قرار بود پیشنهادات در ارتباطات با کشور پاکستان ارائه شود که تا کنون پیشنهادی ارائه نشده است ولی هنوز دیر نشده و در مورد کشورهای آذربایجان و ترکیه نیز می‌توان اقداماتی صورت داد.

در ارتباط با بازار روسیه و عراق از تجار گله‌مند هستم

این مسئول متذکر شد: در ارتباط با بازار روسیه و عراق از تجار گله‌مند هستم چرا فقط تعدادی افراد ثابت در این مورد فعال هستند تقاضا داریم نفرات جدید هم وارد عرصه شوند و ما هم در کنار آنها خواهیم بود ضمن اینکه باید به یاد داشته باشیم عراق در حال جنگ بوده و تجارت با این کشور دچار ریسک است و صادر کننده باید این ریسک‌ها را بپذیرد.

عنوان کارگر بودن دلیل بر حقدار بودن همیشگی نیست

وی با بیان اینکه استفاده از مزایای مشاغل سخت و زیان‌آور برای کارگران حائز شرایط حق مسلم است، که باید ادا شود، افزود: در گذشته این نگاه رایج شده بود که همیشه حق با کارگر است ولی امروز باید چنین برداشتی اصلاح شود و ما معتقدیم حق با حقدار است و عنوان کارگر بودن دلیل بر حقدار بودن همیشگی نیست.

به گزارش فارس لازم به ذکر است بررسی پیشنهادهایی برای تحرک اقتصادی استان، بررسی برنامه پیشنهادی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برای سال ۹۵ در مورد توجیه و آموزش پروسه حذف صفت سخت و زیان‌آور از مشاغل گروه الف در واحدهای تولیدی و صنعتی استان در دستور کار امروز شورای گفت‌و‌گو قرار داشت.

در این جلسه همچنین مسائل و موارد مرتبط با سقف وجه قابل انتقال از طریق کارت‌های بانکی در انتقال وجوه و پرداخت حقوق ورودی در سطح گمرکات استان و نحوه ارزش‌گذاری کالاهای ورودی در سیستم پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک و پیشنهاد اعمال تغییرات مقتضی با در نظر گرفتن عوامل موثر در کاهش قیمت خریدهای خارجی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.