افزایش اعتیاد در کشورهای اسلامی توطئه استکبار است
افزایش اعتیاد در کشورهای اسلامی توطئه استکبار است

آیت الله محسن مجتهد شبستری، در خطبه‌های نماز جمعه تبریز به بحث مواد مخدر و افزایش اعتیاد در کشور های اسلامی اشاره کرد و افزود: افزایش اعتباد در کشورهای اسلامی توطئه‌ی استکبار است و هدف آن از بین بردن غیرت در میان جوانان می‌باشد. وی متزلزل کردن ایمان و اعتقاد امت مسلمان، به خصوص جوانان […]

۸۶۸۸۸tآیت الله محسن مجتهد شبستری، در خطبه‌های نماز جمعه تبریز به بحث مواد مخدر و افزایش اعتیاد در کشور های اسلامی اشاره کرد و افزود: افزایش اعتباد در کشورهای اسلامی توطئه‌ی استکبار است و هدف آن از بین بردن غیرت در میان جوانان می‌باشد.

وی متزلزل کردن ایمان و اعتقاد امت مسلمان، به خصوص جوانان را از اهداف اصلی استکبار عنوان کرد و افزود: این که رهبر معظم انقلاب یکی از دغده‌های اصلی خودشان را مسئله‌ی فرهنگ و تهاجم فرهنگی دشمن عنوان می‌کنند، دغده‌ای بسیار به جاست و مردم و دولت باید نسبت به جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمن اهتمام جدی داشته باشند؛ چرا که دشمنان می‌خواهند، ایران را به سرنوشت اسپانیا تبدیل کنند و با هجمه‌ی فرهنگی ارزش‌های انقلاب را از بین ببرند.

آیت الله مجتهد شبستری، از ماهواره به عنوان عامل اصلی فساد در خانواده و یکی از منشا‌ءهای تهاجم فرهنگی دشمن در جامعه یاد کرد و از مردم خواست تا این ابزار گمراه کننده‌ی دشمن را از خانواده‌‌های خود دور کنند تا راه ابتذال و بی بند و باری بر جوانان و نوجوانان بسته شود.

وی به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با مسئولان و کارگزاران نظام اشاره کرد و بیکاری و رکود را از نکاتی برشمرد که رهبری در این جلسه به عنوان دل مشغولی خویش و مشکل جامعه عنوان کرده‌اند.

وی تصریح کرد: مشکل رکود و بیکاری اکنون جامعه ریشه در برخی از سیاست‌های اشتباه دولت‌های گذشته دارد، دلیل اینکه اکنون این دو مشکل از مسئله‌های اصلی کشور هستند، عدم توجه به اقتصاد مقاومتی است و حال زمان آن است که مردم و دولت اهتمام جدی ورزند تا اقتصاد مقاومتی را با اولویت اول اجرایی کنند.

آیت الله شبستری، در اشاره به بخش دیگری از فرمایشات مقام معظم رهبری که در رابطه با برجام عنوان شد، گفت: رهبری فرمودند، وظیفه‌ی برداشتن تحریم‌ها بر عهده‌ی طرف مقابل بود که عملی نشده است، اگرچه تعدادی از تحریم‌ها برداشته شده است ولی همچنان پایه‌ی تحریم‌ها پا برجاست.

وی عقب نشینی سازمان ملل از سیاست‌های قبلی خود در قبال رژیم سعودی و خارج کردن آن از لیست سیاه را رسوایی بزرگی برای این نهاد بین المللی خواند و گفت: سازمان ملل باید پناهگاه مظلومان و مظهر عدالت و عدالت خواهی باشد نه اینکه از ترس قطع کمک‌های مالی، جنایات و کودک کشی های این رژیم در یمن و دیگر کشورها را نادیده بگیرد.

وی ادامه داد: عامل اصلی این کار سازمان ملل آمریکا و اسرائیل است، ما از کشور های عدم تعهد و کشورهایی که وابستگی کمی به آمریکا و اسرائیل دارند، می‌خواهیم دست به کار شوند و سازمان ملل را از این رسوایی و بی آبرویی خارج کنند.

امام جمعه تبریز در پایان به ۳۱ خرداد ماه، سالروز شهادت دکتر چمران اشاره کرد و گفت: شهید چمران اسوه‌ی تقوا و جهاد بود، او در جنگ تحمیلی با وجود مجروحیت باز هم به جبهه رفت تا نیروها را فرماندهی کند، این نشان از تعهد بالای او داشت.