به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی، امیرحسین بهداد اظهار داشت: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی واگیردار است که جزو بیماری‌های مشترک نبوده ولی می‌تواند خسارت‌های اقتصادی برای دامداران ایجاد کند. وی افزود: این بیماری از اواخر سال ۹۴ در سویه جدیدی با نام O2016  منطقه و استان رو مبتلا […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی، امیرحسین بهداد اظهار داشت: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی واگیردار است که جزو بیماری‌های مشترک نبوده ولی می‌تواند خسارت‌های اقتصادی برای دامداران ایجاد کند.

وی افزود: این بیماری از اواخر سال ۹۴ در سویه جدیدی با نام O2016  منطقه و استان رو مبتلا کرد. علت تاخیر واکسیناسیون ناشناخته بودن سویه بیماری بود که به محض مشخص شدن سویه بیماری، اقدامات لازم در مورد واکسیناسیون توسط اکیپ‌های دامپزشکی بطور شبانه‌روزی در کل استان انجام گرفت.‌

بهداد گفت: بیشترین میزان واکسیناسیون در استان آذربایجان شرقی انجام گرفته که با ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دوز گوسفندی و بیش از ۲۷۹ هزار دوز گاوی به دام‌ها استان تزریق شده است.

وی با اشاره به اینکه در مدت زمان فعالیت این ویروس در استان در مجموع ۲۱۱ کانون درگیر شده بودند افزود: از این تعداد ۸۰ کانون دام سنگین و ۱۳۱ کانون دام سبک به ثبت رسیده است و تعداد تلفات دامی استان بر اثر این بیماری را ۱۴۴۳ راس می باشد که در این مدت ۴۰۵ راس دام سبک و سنگین نیز کشتار شده‌اند.

بهداد  خاطرنشان کرد: این بیماری در حال حاضر تحت کنترل اداره کل دامپزشکی استان بوده و هیچ آمار موثقی مبنی بر تلفات در شهرستان‌ها به این اداره کل اعلام نشده است.