دولت ایران از آمریکا شکایت کرد
دولت ایران از آمریکا شکایت کرد

رییس جمهوری اعلام کرد که دولت جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی از آمریکا به علت ضبط و دستبرد به حدود دو میلیارد دلار از اموال بانک مرکزی، به دیوان دادگستری بین المللی شکایت کرده و خواستار محکومیت اقدام ضد ایرانی واشنگتن و جبران خسارات شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت […]

۲۶۲۱۸۰_۱۶۲رییس جمهوری اعلام کرد که دولت جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی از آمریکا به علت ضبط و دستبرد به حدود دو میلیارد دلار از اموال بانک مرکزی، به دیوان دادگستری بین المللی شکایت کرده و خواستار محکومیت اقدام ضد ایرانی واشنگتن و جبران خسارات شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی که چهارشنبه شب در ضیافت افطار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران سخن می گفت، تصریح کرد: دولت یازدهم تا احقاق حقوق مردم و به دست آوردن اصل و خسارت وارده ، موضوع را دنبال خواهد کرد.

رییس جمهوری که اظهاراتش با تکبیر خانواده معظم شهدا و ایثارگران تایید می شد، گفت: دنبال کردن حقوق ملت به معنای ادامه راه شهیدان است.

دکتر روحانی با بیان اینکه اموال این مردم که نزدیک به ۲ میلیارد دلار بوده براثر یک بی احتیاطی در دسترس آمریکایی ها قرار گرفته بود، افزود: دادگاه های آمریکا با صدور احکامی غیرقانونی گفته اند که این اموال باید در اختیار آمریکایی هایی و خانواده کسانی قرار گیرد که در لبنان کشته شده اند و معلوم نیست آمریکایی ها در لبنان چه می کرده اند و این موضوع چه ارتباطی به ایران دارد.

رییس جمهوری اظهارداشت: در برابر این حادثه نباید ساکت بمانیم و دیروز به طور رسمی شکایت خود را در دیوان دادگستری بین المللی به ثبت رساندیم و این شکایت را تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهیم کرد.