آغاز صدور پروانه صید ماهی با قلاب و تور در آذربایجان‌شرقی
آغاز صدور پروانه صید ماهی با قلاب و تور در آذربایجان‌شرقی

میرمحسن حسینی قمی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به دستورالعمل صید ماهی با قلاب و تور، فصل صید را تا پایان دی ماه ماه عنوان کرد و گفت: اعتبار پروانه‌های صادره یک ماه و بهاء آن ۵۰ هزار ریال برای ماهیگیری با قلاب و یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای ماهیگیری با تور […]

۸۷۰۲۵tمیرمحسن حسینی قمی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به دستورالعمل صید ماهی با قلاب و تور، فصل صید را تا پایان دی ماه ماه عنوان کرد و گفت: اعتبار پروانه‌های صادره یک ماه و بهاء آن ۵۰ هزار ریال برای ماهیگیری با قلاب و یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای ماهیگیری با تور است.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به پرتال اداره کل حفاظت محیط زیست استان به آدرس http://as.doe.ir ثبت نام و از ادارات محیط زیست پروانه خود را دریافت کنند.

قمی، تعداد مجاز صید روزانه برای هر پروانه صید با قلاب را ۵ قطعه ماهی و ۳۰ قطعه ماهی برای صید با تور برای هر روز برشمرد و خاطرنشان کرد: صید در رودخانه های حفاظت شده و مناطق ممنوعه شرکت آب منطقه ای  ممنوع است.

وی اظهار کرد: صید ماهیان آزاد و ماهیان حمایت شده از جمله ماهی قزل آلای خال قرمز خلاف مقررات و ممنوع است.

قمی گفت: به تورهای ماهیگیری از نوع سالیک و با چشمه های سی میلیمتر به بالا پروانه داده می شود .

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان از کنترل پروانه های شکار در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: یگان حفاظت محیط زیست در صورت تخلف افراد، ضمن ضبط ادوات صید، متخلفان را به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد.

 

ایسنا