حمایت ۵۰۰ میلیارد ریالی از صنایع کوچک آذربایجان شرقی
حمایت ۵۰۰ میلیارد ریالی از صنایع کوچک آذربایجان شرقی

علی تعقلی در جلسه مشترک با مدیران و صاحبان صنایع تولیدی استان افزود: تعداد واحدهای تولیدی کوچک کشور و این استان از درصد بالایی برخوردار بوده و می توانند از حمایت های این صندوق بهره مند شوند. وی گفت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با هدف فراهم آوردن زمینه لازم برای توسعه سرمایه گذاری […]

۸۷۰۱۱tعلی تعقلی در جلسه مشترک با مدیران و صاحبان صنایع تولیدی استان افزود: تعداد واحدهای تولیدی کوچک کشور و این استان از درصد بالایی برخوردار بوده و می توانند از حمایت های این صندوق بهره مند شوند.

وی گفت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با هدف فراهم آوردن زمینه لازم برای توسعه سرمایه گذاری بخش غیردولتی در صنایع کوچک، کوتاه کردن مدت زمان اجرای طرح های اشتغالزا و دارای توجیه اقتصادی و تضمین و تسهیل در توثیق تسهیلات اعطایی بانک ها تاسیس شده است.

تعقلی، کمک به توسعه صنایع کوچک را از طریق تضمین حداکثر ۷۰درصد و درمناطق کمتر توسعه یافته تا ۸۵ درصد اصل و سود تسهیلات اعطایی بانک ها به صنایع یادآور شد و افزود: بانک ها مبادرت به دریافت وثیقه سهل الوصول می کنند که در برخی از موارد این وثیقه از عهده واحدهای تولیدی خارج است.

وی ادامه داد: صندوق در این هنگام وارد عمل شده و پس از انجام بررسی های کارشناسی و اعتبار سنجی مبتنی بر اولویت های تصویب شده ی صندوق با اخذ وثیقه های لازم و دریافت کارمزد، ضمانت نامه اعتباری برای متقاضی صادر می کند.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک اعلام کرد: در سال گذشته به اندازه نصف عمر صندوق اقدام موثر در راستای صدور تضمین های مختلف در کشور صورت گرفته است.

 

ایسنا