عملکرد گسترش فولاد در نقل و انتقالات
عملکرد گسترش فولاد در نقل و انتقالات

تیم گسترش فولاد که سال گذشته با ارائه بازی‌های زیبا و تماشاگرپسند خود، توجه بسیاری از کارشناسان و مربیان تیم‌های مختلف را به خود جلب کرد، امسال نیز تمرینات خود را زودتر از سایر تیم‌ها آغاز کرده است. آنان که پیش از آغاز تمریناتشان، نسبت به جذب بازیکنان موردنظر فراز کمالوند برای سال آینده اقدام […]

Captureتیم گسترش فولاد که سال گذشته با ارائه بازی‌های زیبا و تماشاگرپسند خود، توجه بسیاری از کارشناسان و مربیان تیم‌های مختلف را به خود جلب کرد، امسال نیز تمرینات خود را زودتر از سایر تیم‌ها آغاز کرده است.

آنان که پیش از آغاز تمریناتشان، نسبت به جذب بازیکنان موردنظر فراز کمالوند برای سال آینده اقدام کرده بودند، توانستند در این راه نیز عملکرد موفقی داشته باشند.

طبق شنیده‌ها، فراز کمالوند امسال تیمش را برای کسب سهمیه آسیا می‌بندد و امیدوار است شاگردانش بتوانند امسال علی‌رغم سال گذشته، در کنار بازی‌های زیبا، از فرصت‌های خود نیز استفاده کنند.

خلعتبری؛ وینگر ریزنقش

نخستین قدم برای پوشش ضعف گلزنی آبی پوشان تبریزی، جذب یک وینگر سرعتی و تکنیکی، با تمایلات هجومی بالا بود که بازی روی زمین را به‌خوبی بلد باشد و بتواند در مواقع ضروری گره از مشکلات تاکتیکی فراز کمالوند در درون زمین بگشاید.

بهترین گزینه گسترش فولادی‌ها برای پر کردن این خلع، محمدرضا خلعتبری بود. بازیکنی که راه به هم ریختن مدافعان حریف را به‌خوبی می‌داند و گاهی اوقات به‌عنوان مهاجم نیز به کار گرفته می‌شود. بازیکن ریزنقشی که بارها و بارها در لباس تیم‌های مختلف مدافعان حریف را اذیت کرده است.

خلعتبری که سابقه حضور در تیم‌های شموشک نوشهر، ابومسلم خراسان، ذوب‌آهن اصفهان، الغرافه قطر، الوصل امارات، سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران را در کارنامه خود دارد، در تمامی اردوهای آماده‌سازی تیم ملی برای جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل حضور داشت و حتی از شانس بالایی برای بازی کردن در این تورنمنت برخوردار بود، با یک تصمیم عجیب از لیست نهایی تیم ملی کنار گذاشته شد و فرصت بازی در جام جهانی را از دست داد.

او، حال به تیم گسترش فولاد پیوسته است تا بتواند شایستگی‌های خود را در لباس تیم ملی به رخ سرمربی تیم ملی بکشد که پس‌ازآن اتفاقات، دیگر هیچ‌گاه او را به تیم ملی دعوت نکرد.

فرناندو دخسوس؛ بهترین دروازه‌بان لیگ پانزدهم در تبریز

پس از خلعتبری، گسترش فولادی‌ها باید به سراغ یک دروازه‌بان مطمئن می‌رفتند تا مانند سال گذشته، از بابت دروازه خود، نگرانی نداشته باشند. برای پر کردن این خلع، کسی جز دروازه‌بان قهرمان لیگ برتر نمی‌توانست برای آنان مناسب باشد.

فرناندو دخسوس، که سال گذشته با گرفتن نمره میانگین ۷۷/۲ و بالا بردن جام قهرمانی به همراه تیم استقلال خوزستان، به‌نوعی بهترین دروازه‌بان لیگ برتر بود، برای لیگ شانزدهم به تیم گسترش فولاد آمد تا در لباس این تیم، چالش جدیدی را در فوتبال ایران تجربه کند.

دروازه‌بان برزیلی گسترشی‌ها، امسال در این تیم به‌عنوان دروازه‌بان اصلی به میدان خواهد رفت و امیدوار است در تبریز نیز بتواند مانند اهواز، فصل موفقی داشته باشد.

ابراهیم‌زاده؛ مأموریت احیا به کمک فراز

گسترش فولادی که در کنار خلعتبری، به یک مهاجم نوک تمام‌کننده نیز نیاز داشتند، به سراغ مسعود ابراهیم‌زاده رفتند. بازیکنی باتجربه، که سابقه پوشیدن پیراهن تیم تراکتورسازی و سایپا را نیز در کارنامه خود دارد.

ابراهیم‌زاده که جزو بازیکنانی بود که در لیگ برتری کردن تراکتورسازی نقش به سزایی داشته و از همان زمان شاگرد فراز کمالوند بود، در لیگ دسته یک باشگاه‌های کشور با زدن ۱۳ گل عنوان آقای گلی این رقابت‌های را از آن خود کرد، در لیگ برتر هیچ‌گاه نتوانست ارزش‌های همیشگی خود را به نمایش بگذارد.

او که سال گذشته در تیم سایپا نیز نتوانست عملکرد موفقی داشته باشد، امسال بار دیگر توسط فراز کمالوند به تبریز بازگردانده شده است. کمالوند که نشان داده در احیای بازیکنان سابق خود، تبحر خاصی دارد، امیدوار است که بتواند ابراهیم‌زاده را بار دیگر احیا کند.

نقی زاده؛ نجات سیاه‌جامگان از سقوط با یک فصل موفق در مشهد

دیگر بازیکنی که امسال دوباره به جمع شاگردان کمالوند اضافه شد، علی‌رضا نقی زاده بود. وی که با تیم گسترش فولاد قرارداد دارد، سال گذشته به‌عنوان بازیکن قرضی راهی مشهد و تیم سیاه‌جامگان این شهر شد.

وی توانست در این تیم یک فصل نسبتاً موفق را پشت سر بگذارد و این تیم را در هفته پایانی از سقوط به رقابت‌های لیگ دسته یک باشگاه‌های کشور نجات دهد.

با پایان لیگ پانزدهم، نقی زاده علی‌رغم همه شایعاتی که در مورد پیوستنش به تیم تراکتورسازی مطرح بود، دوباره به تیم گسترش فولاد برگشت تا در این تیم به فوتبال خود ادامه دهد.

سیدی؛ از دریافت پیشنهاد اتلتیکو مادرید تا نیمکت نشینی در ماشین‌سازی

یوسف سیدی نیز وضعیتی به مانند نقی زاده داشت. او نیز با تیم گسترش فولاد قرارداد بلندمدتی را به امضا رسانده بود اما پس از گذراندن یک نیم‌فصل ناموفق در تیم گسترش فولاد، در نیم‌فصل دوم به تیم دسته یکی ماشین‌سازی پیوست.

وی علی‌رغم اینکه در اوایل حضورش در تیم ماشین‌سازی به‌عنوان بازیکن ثابت به میدان می‌رفت و حتی در چند دیدار این تیم نیز به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد، اما بازهم طعم نیمکت نشینی را این بار در تیم ماشین‌سازی چشید.

با صعود ماشین‌سازی به لیگ برتر، «سیدی» شاید تا حد زیادی فصل ناموفق خود در تیم‌های گسترش فولاد و ماشین‌سازی را به باد فراموشی سپرد تا به لیگ شانزدهم دل ببندد.

یوسف سیدی که با رسانه‌ای کردن دریافت پیشنهاد از تیم اتلتیکو مادرید اسپانیا، توانست سروصدای زیادی را در رسانه‌ها به پا کند، حال امیدوار است که فصل موفقی در تیم گسترش فولاد داشته باشد.

چراغعلی؛ لباس آبی‌های آذربایجان بر تن گزینه آبی‌های پایتخت

«علی‌رضا چراغعلی» شاید یکی از پرسروصداترین بازیکنانی باشد که امسال به تیم گسترش فولاد پیوست. بازیکنی که در تیم جوانان نفت تهران بازى می‌کرد و قرار بود با حضور منصوریان در تیم استقلال، به این تیم برود اما به‌یک‌باره سر از گسترش فولاد درآورد.

بازیکنی که گفته می‌شد علی‌رضا منصوریان سرمربی تیم استقلال تهران اعتقاد ویژه‌ای به او دارد، یک وینگر ۱۹ ساله است که با گسترش فولاد قراردادی ۳ ساله را امضا کرده است و سال آینده در این تیم حضور خواهد داشت.

فرضیات؛ آخرین بازمانده‌های آخرین قهرمانی پرسپولیس

مهران فرضیات هم که علی‌رغم سابقه فراوانش، تاکنون نتوانسته است به‌حق خود در فوتبال ایران برسد، سابقه قهرمانی به همراه تیم پرسپولیس را در کارنامه خود دارد.

او جزو معدود بازیکنانی است که در آخرین قهرمانی پرسپولیس در رقابت‌های لیگ برتر حضور داشته و هنوز فوتبال بازی می‌کند.

فراز به دنبال تکرار خاطره شجاعیان

در کنار این بازیکنان نامی، گسترش فولادی‌ها تاکنون ۲ بازیکن گمنام دیگر نیز به خدمت گرفتند. فراز کمالوند که با معرفی بازیکنی نظیر داریوش شجاعیان از لیگ دسته ۲ به تیم ملی، نشان داده است که استعداد خوبی در کشف چنین بازیکنانی دارد، امسال نیز تلاش می‌کند پدیده‌های جدیدی را به فوتبال ایران معرفی کند.

علی ملایی که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی جوانان را در کارنامه خود دارد یکی از این بازیکنان است که می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

کوروش ملکی هم که سال گذشته در تیم مس کرمان حضور داشت، به‌عنوان دروازه‌بان دوم به تیم گسترش فولاد پیوسته است تا ذخیره فرناندو دخسوس در این تیم باشد.

بمب‌هایی که با پول ترکیدند

جذب محمدرضا خلعتبری و فرناندو دخسوس به‌نوعی یک بمب نقل و انتقالاتی محسوب می‌شد که برخی‌های معتقدند گسترش فولاد برای ترکاندن این بمب‌ها، پول زیادی خرج کرده است.

حسن آذرنیا در واکنش به اینکه گفته می‌شود این تیم در خرید بازیکنانی نظیر «خلعتبری» یا «خسوس» ریخت‌وپاش انجام داده است، به خبرنگار تسنیم می‌گوید: چون باشگاه ما خصوصی است و هزینه‌های آن ازنظر من توسط یک خیّر تأمین می‌شود، مطمئناً ریخت‌وپاشی انجام نشده است.

سرپرست تیم گسترش فولاد می‌افزاید: در مجموعه‌های خصوصی نمی‌توان ریخت‌وپاش کرد بنابراین همه بازیکنان با قیمت مناسب و مشخص جذب شده‌اند و قراردادها نیز همچون سال گذشته فنری و مشروط است.

 

تسنیم