اکبر اصغر رضایی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت:  زنبورداران استان در این فصل از سال با ۹۰۳ هزار کلنی کندو به ییلاق‌های استان و استان‌های آذربایجان‌غربی و کردستان کوچ می‌کنند. وی افزود: دامنه‌های کوه سهند در مراغه، بزگوش و سبلان در سراب، حاشیه ارس و دامنه‌های ارسباران در خداآفرین و مراتع تبریز […]

اکبر اصغر رضایی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت:  زنبورداران استان در این فصل از سال با ۹۰۳ هزار کلنی کندو به ییلاق‌های استان و استان‌های آذربایجان‌غربی و کردستان کوچ می‌کنند.

وی افزود: دامنه‌های کوه سهند در مراغه، بزگوش و سبلان در سراب، حاشیه ارس و دامنه‌های ارسباران در خداآفرین و مراتع تبریز از مراکز مهم تولید عسل در استان است.

رضایی با بیان اینکه زنبورداران آذربایجان‌شرقی حدود چهار ماه در ییلاق خواهند بود، گفت: متوسط تولید عسل در کندوهای بومی استان حدود ۱۰ کیلوگرم و مدرن ۱۶ کیلوگرم است.

معاون مدیر طیور و زنبور عسل جهادکشاورزی استان در ادامه افزود: زنبورداران آذربایجان‌شرقی سال گذشته با تولید بیش از ۱۲ هزار و ۳۰۰ تن مقام دوم کشور را کسب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۱ هزار ۴۰۰ نفر در استان به زنبورداری اشتغال دارند، افزود: حدود ۱۷ درصد عسل کشور در آذربایجان‌شرقی تولید می‌شود.