براساس اعلام محیط زیست آذربایجان‌شرقی شاخص  AOI  ( شاخص کیفی هوا ) آلودگی هوای تبریز بر اساس پارامتر ذرات کمتر از ۲٫۵ میکرون در مورخه ۲۱ خرداد ماه برابر ۱۳۰ و  وضعیت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس است. اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه‌ای به کودکان و سالمندان توصیه کرد به […]

براساس اعلام محیط زیست آذربایجان‌شرقی شاخص  AOI  ( شاخص کیفی هوا ) آلودگی هوای تبریز بر اساس پارامتر ذرات کمتر از ۲٫۵ میکرون در مورخه ۲۱ خرداد ماه برابر ۱۳۰ و  وضعیت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس است.

اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه‌ای به کودکان و سالمندان توصیه کرد به علت آلودگی هوا از منزل خارج نشوند.

کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و عروقی و تنفسی نباید از منزل خارج شوند و اگر آسم یا نشانه‌هایی مانند کوتاهی تنفس، خس خس یا درد قفسه سینه دارند، حتماً به پزشک مراجعه کنند.

ساکنان تبریز مواد غذایی را قبل از نگهداری در یخچال، از ذرات گرد و غبار پاک کنند و درب و پنجره‌ها را ببندند و از ورزش در هوای آزاد اجتناب کنند.

شاخص آلودگی هوا  کمتر از ۱۰۰ پی.اس.آی، وضع سالم، بین ۱۰۰ و ۲۰۰، ناسالم، بین ۲۰۰ و ۳۰۰ وضعیت اضطرار و بیش از ۳۰۰ وضعیت بحرانی به شمار می‌رود.