بقای استخوان پوسیده پیکر ۹ زن که به صورت دسته‌جمعی در یک دالان گور مانند اتاقکی پوسیده شده‌اند در شهر کلور شهرسان خلخال کشف شد. به گزارش فارس، گور خانوادگی در شهر کلور در حالی صبح امروز کشف شد که شهرداری این شهر مشغول اجرای طرح عمرانی بام شهر کلور بود. پس از رویت اولیه […]

بقای استخوان پوسیده پیکر ۹ زن که به صورت دسته‌جمعی در یک دالان گور مانند اتاقکی پوسیده شده‌اند در شهر کلور شهرسان خلخال کشف شد.

به گزارش فارس، گور خانوادگی در شهر کلور در حالی صبح امروز کشف شد که شهرداری این شهر مشغول اجرای طرح عمرانی بام شهر کلور بود.

پس از رویت اولیه گور توسط کارگران شهرداری به سرعت با حضور نیروهای انتظامی و میراث فرهنگی شهرستان بررسی‌های آغاز شد.

ساعاتی بعد با حضور کارشناس میراث فرهنگی استان سقف گور باز شده و داخل این گور دسته‌جمعی بررسی شد که نتایج بررسی در دست مطالعه از سوی کارشناسان میراث فرهنگی استان است.

کشف گور دسته‌جمعی در خلخال +عکس

کارشناسان میراث فرهنگی استان در تشخیص اولیه این اجساد را متعلق به ۹ زن عنوان کردند که ادامه تحقیقات از سوی کارشناسان خبره میراث فرهنگی استان اردبیل ادامه دارد.

این گور دسته‌جمعی که جسد ۹ زن به ترتیب در کنار هم پوسیده و در یک دالان و اتاقک به طول ۱۰ متر در کنار هم دفن شده‌اند بدون هیچ خاک‌سپاری بوده و اجساد با فاصله کمتر از نیم متر در کنار هم پوسیده و دارای استخوان‌های متلاشی‌شده هستند.

شاهدان محلی نیز ضمن اشاره به اینکه این گور به صورت دسته‌جمعی و همگی زن بودند از قدمت چندین صدساله این اجساد حرف می‌زنند.

شهر کلور در بخش شاهرود شهرستان خلخال جای گرفته که دارای روستاهای با قدمت بیش از ۳ تا ۴ هزار سال بوده که روستای باستانی گیلوان شاهرود نمونه‌ای از روستاهای تاریخی استان اردبیل است.