استیضاح شهردار تبریز/ جایگزینی اعضای علی البدل شورای شهر تبریز
استیضاح شهردار تبریز/ جایگزینی اعضای علی البدل شورای شهر تبریز

داود امیرحقیان امروز در تبریز با تاکید بر اینکه از پاسخ‌های شهردار به سؤوالات طرح شده‌اش در جلسه علنی شورای شهر در هفته اخیر قانع نشده است، اظهار داشت: بر این اساس اقدامات قانونی برای استیضاح شهردار تبریز را طی هفته آینده آغاز خواهم کرد. وی در توضیح چرایی این تصمیم تاکید کرد: متاسفانه آن […]

داود امیرحقیان امروز در تبریز با تاکید بر اینکه از پاسخ‌های شهردار به سؤوالات طرح شده‌اش در جلسه علنی شورای شهر در هفته اخیر قانع نشده است، اظهار داشت: بر این اساس اقدامات قانونی برای استیضاح شهردار تبریز را طی هفته آینده آغاز خواهم کرد.

وی در توضیح چرایی این تصمیم تاکید کرد: متاسفانه آن دسته از معاونان شهردار نیز که در جلسه شورا از طرف شهردار مکلف شده بودند که پاسخ سئوالات ما را به دستمان برسانند در هفته جاری هیچ کاری انجام نداده‌اند و از این جهت بنده اقدامات قانونی استیضاح شهردار را برگزیده‌ام.

عضو شورای شهر در پاسخ به این پرسش که چه میزان به نتیجه این مساله امیدوار است، گفت: ما مکلف به تکلیفیم و نه مکلف به نتیجه.

وی تاکید کرد: به خاطر مردمی که به ما رای داده‌اند پیگیر این موضوع هستم چرا که افکار عمومی نیز از این پاسخ‌ها راضی نشده‌اند و ما به عنوان نمایندگان مردم باید به آنها پاسخ دهیم.

امیرحقیان با ابراز این نکته که تخلف در اسنادی که به دست ما رسیده است محرز بوده و البته این اسناد هم علنی است و پنهانی نیست، گفت: این اسناد مستند بوده و من را قانع کرده‌اند و به نظرم همکارانم را نیز در شورای شهر قانع خواهند کرد.

عضو شورای شهر تبریز در بخش دیگری از صحبت‌هایش در ارتباط با آغاز به کار اعضای علی‌البدل شورای شهر تبریز در جلسه آینده شورای شهر به جای اعضای بازداشت شده شورای شهر تبریز به دلیل مسائل مالی گفت: با توجه به سر آمدن مهلت قانونی غیبت متوالی اعضا در جلسه آینده، روز یکشنبه حکم اعضای علی‌البدل لاجرم برای مهلت ۶ ماه به این اعضا داده خواهد شد؛ اگر همکاران ما تا طی این مدت ۶  برائت خوردند به شورا باز خواهند گشت و در غیر این صورت اعضای علی‌البدل تا پایان شورای چهارم به فعالیت ادامه خواهند داد.