آقای مدیر عامل با استعفایت خوشحالمان کن
آقای مدیر عامل با استعفایت خوشحالمان کن

گفتنی های لازم قبلا گفته شده و مدیر عاملی که میخواست در پایان فصل با عملکردش حرف بزند کارنامه اش مشخص هست! ملاک ما همیشه موفقیت و سربلندی تراختور بوده و هست حتی زمانی که انتخاب و انتصابی بر خلاف میل هواداران صورت گرفته همیشه مصلحت و منافع تیم در نظر گرفته شده و با […]

۱۳۹۵۰۲۲۰۰۰گفتنی های لازم قبلا گفته شده و مدیر عاملی که میخواست در پایان فصل با عملکردش حرف بزند کارنامه اش مشخص هست! ملاک ما همیشه موفقیت و سربلندی تراختور بوده و هست حتی زمانی که انتخاب و انتصابی بر خلاف میل هواداران صورت گرفته همیشه مصلحت و منافع تیم در نظر گرفته شده و با چشم پوشی از این موارد همیشه فقط تراختور حمایت شده. در میانه های فصل قبل

علیرغم میل هواداران قلعه نویی برای سرمربیگری تیم انتخاب شد در آن مقطع که تیم شرایط حساس و بازی های حساسی پیش رو داشت با وجود مخالفت های زیاد تصمیم بر این شد بخاطر مصلحت تیم فقط از تیم حمایت شود.
انتظارات از تیم فصل قبل قهرمانی لیگ و حضور در جمع هشت تیم برتر آسیا بود که این انتظارات بر آورده نشد که مدیر عامل غیر فوتبالی و ناکاربلد ، اول فصل با خود محوری و اشتباهات بسیار زمینه این ناکامی ها را فراهم کرد. جایی که ابتدای فصل قبل با حفظ اسکلت تیم و انتخاب یک مربی کاربلد میشد انتظارات بحق هواداران را برآورده کرد.
حال مدیر عامل تیم هم به اشتباهات گذشته اش در آخرین مصاحبه هایش اشاره کرده و اذعان دارد که از گذشته ناموفقش تجربه کسب کرده، ولی در شرایط حال حاضر تیم، با عملکرد مدیر عامل ، ما خلاف این را شاهد هستیم و دوباره صحبت از تغییرات و فرصت سوزی است، آقایان بدانند که هواداران برای فصل آینده فقط و فقط قهرمانی میخواهند، نه نائب قهرمانی نه کسب سهمیه و نه چیز دیگری، تاکید میکنم فقط قهرمانی.
مطمئنا برای رسیدن به این هدف حفظ اسکلت تیم اولین قدم هست. عدم ثبات در مدیریت و کادر فنی و بازیکنان بزرگترین ضربه را در سالهای گذشته به تیم محبوب آذربایجان زده است. همانطور که اشاره شد علیرغم اختلافات و انتقادات موجود همواره ملاک و اولویت و خواسته ما موفقیت تراختور هست. در حالی که برای فصل بعد همه انتظار داشتند برای حفظ ثبات در تیم و برداشتن یک گام بلند برای رسیدن به قهرمانی فصل آینده لیگ، کادرفنی فعلی حفظ شود و تمدید و جذب بازیکنان مد نظر آغاز شود. حالا صحبت از مذاکره با سایر گزینه های داخلی و خارجی در میان هست! سوال اینجاست با کدام دلیل و منطق؟ پر عنوان ترین مربی لیگ سرمربی حال حاضر تراختور هست، کدام مربی داخلی میخواهد جایگزین شود و تضمین قهرمانی بدهد؟؟ مطمئنا قلعه نویی هم مثل هواداران هدفگذاری اش قهرمانی فصل آینده برای تراختور هست و در این شرایط عاقلانه ترین و منطقی ترین تصمیم حفظ کادر فنی فعلی و حفظ اسکلت تیم و جذب بازیکنان مد نظر هست.
قهرمانی و موفقیت شرایط لازم را میخواهد که یکی از ارکانش بازیکنان با کیفیت هست. قلعه نویی مربی باتجربه ای هست و مطمئنا او در برنامه هایش همه جوانب را در نظر میگیرد. حال آیا مدیر عامل توانایی مهیا کردن شرایط مد نظر او را ندارد و سراغ سایر گزینه ها رفته است؟ هر مربی هم بیاید برای قهرمانی ابزار میخواهد و تضمینی هم برای قهرمانی وجود ندارد و البته هواداران که یکی از ارکان اصلی موفقیت تراختور هستند هم باید از مربی جدید رضایت داشته باشند و حمایت کنند.
عملکرد و صحبت های مثلا مدیر عامل ! اصلا با هم همخوانی ندارد. از طرفی صحبت از قویتر شدن تیم برای فصل آینده هست که در بالا به شرایطی که لازم هست اشاره کردیم و از طرفی صحبت از کم کردن هزینه و کمترین امکانات و بهترین نتایج هست! سوالی که باز هم اینجا مطرح میشود که یک مسئله کلی هست این که چرا تیمهایی در سایر شهرها با کمترین هوادار هر سال ده ها میلیارد پول بیت المال هزینه میکنند ولی برای تیمی مثل تراختور با میلیونها هوادار عاشق نباید امکاناتی در شان این تیم فراهم باشد و در صدد کم کردن هزینه برای فصل بعد باشند؟!
از اسکوچیچ بعنوان گزینه خارجی یاد میشود که البته مربی بدی نیست. حتما خیلی ها می دانند که این مربی قبلا عنوان کرده اگر سروش رفیعی را داشته باشد با هر تیمی قهرمان میشود، احتمالا مدیر عامل هم که قصد کم کردن هزینه ها را دارد با این ذهنیت سراغ ایشان رفته که فقط سروش رفیعی را در اختیار او بگذارد و انتظار قهرمانی داشته باشد!
حرف آخر اینکه چه کادر فنی فعلی ماندگار باشد یا نباشد، مهمترین مسئله در این میان حفظ اسکلت تیم و تقویت تیم هست که حتما باید مورد توجه جدی دوستان مسئول در تیم باشد.
و دیگر اینکه توصیه جدی به مدیر عامل تیم که اگر بخواهد اشتباهات گذشته را تکرار کند و باعث متضرر شدن تراختور و دوری این تیم از هدف قهرمانی باشد و در طول فصل با اعصاب و روان هواداران بازی کند و هم باعث ناراحتی هواداران هم خودش شود بهتر است همین الان استعفا بدهد و هواداران را خوشحال کند و جایش را به یک مدیر عامل کاربلد که توانایی رساندن تراختور به اهدافش را دارد بدهد.
یادداشت از : رضا ارشادی