واحدهای قطعه ساز استان با توان ۳۰ درصدی فعالیت می‌کنند
واحدهای قطعه ساز استان با توان ۳۰ درصدی فعالیت می‌کنند

بهراد فرشاد در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان از رکود حاکم بر واحدهای قطعه سازی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر، واحدهای قطعه ساز استان با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند.  وی با تبیین مشکلات موجود در اکثر واحدهای قطعه ساز استان ادامه داد: واردات قانونی و غیر قانونی […]

بهراد فرشاد در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان از رکود حاکم بر واحدهای قطعه سازی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر، واحدهای قطعه ساز استان با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند.

 وی با تبیین مشکلات موجود در اکثر واحدهای قطعه ساز استان ادامه داد: واردات قانونی و غیر قانونی قطعات خودرو توسط بخش خصوصی و حتی بخش دولتی با وجود واحدهای مطرح قطعه ساز در استان از مهم ترین گلایه ها و مشکلات ماست.

 وی با بیان اینکه حداکثر میزان سود واحدهای قطعه ساز استان در حدود چهار تا پنج درصد است تصریح کرد: متاسفانه میزان سود حاصله از قطعه سازی با نرخ سود و کامزدی که بانک ها در قبل دریافت تسهیلات اخذ می کنند همخوانی ندارد.

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعه، ماشین و محورهای صنعتی خودرو در همین راستا تصریح کرد: بالا بودن نرخ سودهای بانکی باعث شده که واحدهای قطعه سازی استان، توان نوسازی ماشین آلات صنعتی خود را نداشته باشند.

فرشاد گفت: فرسودگی ماشین آلات نیز باعث افزایش قیمت تمام شده قطعات تولیدی شده و در نتیجه، قیمت قطعات بالا رفته و مشتریان خود را به دلیل افزایش قیمت از دست می دهیم.

 به گفته وی، اکثر واحدهای قطعه ساز استان با شرکت های مطرح ملی همچون سایپا و ایران خودرو به دلیل این مشکلات، قطع همکاری کرده و نهایتا با مجموعه هایی همچون تراکتورسازی همکاری می کنند.

وی عنوان کرد: متاسفانه واحدهای قطعه ساز استان در حال حاضر با ظرفیت ۳۰ درصدی خود کار می کنند.