روبرتو ساویانو، خبرنگار مشهور ضد مافیایی در فستیوال “هی” اعلام کرد صنعت خدمات مالی مستقر در شهر لندن سیستمی را تسهیل می‌کند که انگلیس را به فاسدترین کشور دنیا تبدیل کرده است. به گزارش گاردین، ساویانو که به دلیل افشای  پرونده گروه مافیایی کامورا ۱۰ سال تحت محافظت پلیس زندگی می‌کرد گفت که نهادهای بانکداری […]

روبرتو ساویانو، خبرنگار مشهور ضد مافیایی در فستیوال “هی” اعلام کرد صنعت خدمات مالی مستقر در شهر لندن سیستمی را تسهیل می‌کند که انگلیس را به فاسدترین کشور دنیا تبدیل کرده است.

به گزارش گاردین، ساویانو که به دلیل افشای  پرونده گروه مافیایی کامورا ۱۰ سال تحت محافظت پلیس زندگی می‌کرد گفت که نهادهای بانکداری لندن بخشی کلیدی از کاپیتالیسم جنایی بودند که اقدام به پولشویی مواد مخدر از طریق شبکه‌های خارجی می‌کردند.

وی در ادامه گفت: اگر بپرسم پرفساد ترین مکان در روی کره زمین کجاست شاید پاسخ شما افغانستان، یونان، نیجریه و یا جنوب ایتالیا باشد. به نظر من این مکان انگلیس است. مشکل بروکراسی، پلیس یا سیاست بریتانیا نیست بلکه پایتخت مالی است که درگیر فساد است.

به گزارش تسنیم، این خبرنگار افزود: جزایر جرزی و کیمن دروازه‌های دسترسی به پایتخت کیفری در اروپا هستند و بریتانیا نیز کشوری است که اجازه این کار را می‌دهد. به همین دلیل است که چنین موضوعی برای من اهمیت داشته و قصد درارم درمورد آن با شما صحبت کنم و بگویم: این مربوط به شماست، این مسئله به زندگی شما مربوط می شود، این موضوع به دولت شما ارتباط دارد.