نقش استانبول در پیگیری اهداف گردشگری «تبریز ۲۰۱۸‌» تعیین‌کننده است
نقش استانبول در پیگیری اهداف گردشگری «تبریز ۲۰۱۸‌» تعیین‌کننده است

صادق نجفی در حاشیه دومین نشست کمیته محیط زیست UCLG MEWA، با شهردار استانبول دیدار و گفت‌وگو کرد. وی در این دیدار، نشست‌های بین‌المللی را بهترین فرصت برای طرح موضوعات همکاری خواند و افزود: شهرهای استانبول و تبریز از گذشته‌های دور با استقرار در مسیر جاده ابریشم، ارتباطات منسجم و مهم اجتماعی و اقتصادی داشته‌اند. […]

۲۳۷۲

صادق نجفی در حاشیه دومین نشست کمیته محیط زیست UCLG MEWA، با شهردار استانبول دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار، نشست‌های بین‌المللی را بهترین فرصت برای طرح موضوعات همکاری خواند و افزود: شهرهای استانبول و تبریز از گذشته‌های دور با استقرار در مسیر جاده ابریشم، ارتباطات منسجم و مهم اجتماعی و اقتصادی داشته‌اند.

نجفی، وجود درب‌های تاریخی با نام تبریز و استانبول را نماد بارزی از پیوند فرهنگی و تاریخی دو شهر توصیف کرد و گفت: با برخورداری از چنین پیشینه درخشانی، قطعاً می‌توان همکاری‌های حوزه مدیریت شهری را در موضوعات مختلف سرمایه‌گذاری، عمرانی و خدماتی توسعه داد.

وی با اشاره به نشست کمیته محیط زیست UCLG MEWA اظهار داشت: همکاری‌های زیست محیطی طرفین در بخش‌های متعدد آموزشی و کاربردی، باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

نجفی با دعوت رسمی از شهردار استانبول برای سفر به تبریز، افزایش مناسبات فرهنگی، ورزشی و پایه‌ریزی بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های مشترک هنری را لازمه توسعه همکاری‌ها خواند.

قدیر توپاش، شهردار استانبول نیز در این دیدار با تبریک انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ گفت: تبریز در سال‌های اخیر در مباحث فرهنگی و اجتماعی، نمود بین‌المللی پررنگی داشته و انتخاب این شهر به عنوان میزبان سومین نشست کمیته محیط زیست UCLG MEWA در سال ۲۰۱۸ در همین راستا ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه هیچ مانعی در توسعه مناسبات تبریز و استانبول نیست، بر لزوم همکاری‌های مشترک فرهنگی، عمرانی و تجاری تاکید کرد.

صادق نجفی، شهردار تبریز و نماینده شهرداران کشورمان، ماه گذشته طی انتخابات سازمانی به عنوان عضو هیئت رئیسه سازمان شهرهای متحد و حکومت‌های محلی منطقه غرب آسیا و خاورمیانه (UCLG MEWA) انتخاب شده است.