عامل فساد شورا و شهرداری تبریز کیست؟
عامل فساد شورا و شهرداری تبریز کیست؟

جعفر مدبر در نطق پیش از دستور ظهر امروز جلسه شورای شهر با اشاره به دستگیری‌ها و اتفاقات اخیر شورای شهر و شهرداری تبریز اظهار داشت: جریانات اخیر مانند یک وضعیت بیمارگونه بود که هر کسی هم به اندازه خود کم یا زیاد در آن نقش داشته است و شاید این اتفاقات از این جهت […]

جعفر مدبر در نطق پیش از دستور ظهر امروز جلسه شورای شهر با اشاره به دستگیری‌ها و اتفاقات اخیر شورای شهر و شهرداری تبریز اظهار داشت: جریانات اخیر مانند یک وضعیت بیمارگونه بود که هر کسی هم به اندازه خود کم یا زیاد در آن نقش داشته است و شاید این اتفاقات از این جهت افتاده که ما نخواستیم واقعیت‌هایی را که مدت‌هاست اتفاق افتاده است ببینیم و یا فکر کردیم که برخوردمان با این مسایل باعث از بین رفتن موقعیت خودمان خواهد شد.

وی با ابراز این پرسش که در شرایط فعلی انتظار مردم چیست گفت: آیا اکتفا کردن به این نکته که تنها چند تخلف وجود داشته و برخورد شده کافیست؟ آیا اینگونه مسائل تنها محدود به ماجرای برج بلور بوده است که برملا شده است؟

عضو شورای شهر تبریز با تاکید بر این که ما کسی را قبل از مشخص شدن حکم متهم نمی‌کنیم، گفت: ولی آیا درست است که در این شرایط خودمان را به خواب بزنیم؟ وقتی شاهد اذیت شدن مردم در شهرداری هستیم، وقتی بارها گفته شده که بوی گند رشوه گرفتن می‌آید درست است که فقط خودمان را تبرئه کنیم و بگوییم من خوبم و بقیه بد؟

وی افزود: هر کس بیشتر ادعای پاکی دارد بیش از همه متهم است! نباید به جای قبول مشکلات و عذرخواهی مسائل را به گردن دیگران بیاندازیم آن هم در جای که قطعا دل مردم و دل رهبری را رنجانده‌ایم.

عضو شورای شهر تبریز با ابراز اینکه چه زمانی قرار است به آسیب شناسی این مسایل و مجموعه بپردازیم، گفت: مسببان اصلی و واقعی چه کسانی هستند؟ واقعا تنها مشکل مجموعه به پرونده برج بلور بر می‌گردد؟ برنامه ما برای جلوگیری از این مسایل چیست؟ چرا پیمانکار شهرداری برای وصول طلبش آنقدر با مشکل مواجه می‌شود که باید دست به دامان دیگران شود و دیگران هم بعضی خوب هستند و با تلفن مسایل را حل می کنند و بعضی هم خودشان را در حق و حقوق پیمانکار شریک می‌کنند؟

مدبر در بخش دیگری از صحبت‌هایش خطاب به شهردار تبریز گفت: مردم و صاحب‌نظران از شما انتظار دارند که در سیستم تحول ایجاد کنید. ما در تاریخ و در افکار عمومی متهم هستییم! چرا وقتی پول نداریم پروژه اجرا می‌کنیم که بعد نتوانیم حق و حقوق پیمانکار را بدهیم؟ چرا افرادی هستند که ۱۰ سال کارمند شهرداری هستند اما هنوز امنیت شغلی ندارند اما کسی که بر اثر یک سفارش به شهرداری آمده یک شبه قراداد کارش معین می‌شود؟

وی افزود: اینقدر از مساله کارگران استفاده ابزاری شده است که خجالت می‌کشیم در مورد آن حرف بزنیم اما چرا به وضعیت کارگران توجه نمی‌شود؟

مدبر تاکید کرد: از شهرداری می‌خواهیم که فضای مطبوعاتی را بازتر کنند تا خبرنگاران بتوانند بدون ترس به نقد بپردازند.