آذربایجان، خواهان افزایش همکاری و مناسبات اقتصادی با ایران
آذربایجان، خواهان افزایش همکاری و مناسبات اقتصادی با ایران

یعقوب حسن اف در دیدار با نواداد، معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی، بر ضرورت افزایش همکاری های مشترک ایران و آذربایجان برای حضور قدرتمند در بازار روسیه تاکید کرد و ادامه داد: مساله حضور در بازار روسیه، مساله ای نیست که از کانال دولت ها انجام شده و توسط دولت ها کانالیزه شود.  وی […]

یعقوب حسن اف در دیدار با نواداد، معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی، بر ضرورت افزایش همکاری های مشترک ایران و آذربایجان برای حضور قدرتمند در بازار روسیه تاکید کرد و ادامه داد: مساله حضور در بازار روسیه، مساله ای نیست که از کانال دولت ها انجام شده و توسط دولت ها کانالیزه شود.

 وی اظهار کرد: تجار بزرگی از جمهوری آذربایجان در روسیه حضور دارند و خطوط تجاری متعددی را در این کشور راه اندازی کرده اند که هیچ کدام از این فعالیت ها توسط اقدامات دولتی انجام نشده است.

 مدیرکل صنایع سنگین وزارت اقتصاد جمهوری آذربایجان خطاب به نواداد تصریح کرد: برای زمینه سازی حضور مشترک ایران و آذربایجان در بازارهای روسیه باید ارتباطات فی ما بین تجار افزایش یابد.

 یعقوب حسن اف ابراز کرد: مشکل مهمی در ارتباط ایران و آذربایجان نیز وجود دارد و آن اینکه هیچ یک از دو طرف آشنایی کاملی ار قوانین یکدیگر ندارند و این مهم در برخی موارد زمینه ساز مشکلاتی شده است.

 وی با اشاره به وجود موسسات و کارخانجات بزرگ نفتی در کشور جمهوری آذربایج گفت: جمهوری اسلامی ایران از قدرتمندترین کشورها در زمینه تولید نفت و فرآورده های نفتی است و ما علاقه مند به تمرکز برخی از تجهیزات نفتی خود در ایران هستیم.

 وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران وارد کننده محصولاتی همچون سیم بوکسل است در حالی که همین کالا در جمهوری آذربایجان تولید می شود و ما می توانیم یکی از واحدهای این حوزه را در ایران و تبریز مستقر کنیم.

 حسن اف همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر گسترش ارتباطات تبریز و باکو در حوزه علوم مختلف همچون عرصه های نفتی گفت: هر دو کشور ایران و آذربایجان در این زمینه، توانایی و ظرفیت های بسیار ارزشمندی دارند و بهتر است برای دستیابی به سود مشترک، از این توانمندی ها به نحو احسن استفاده کنند.