کوهنورد تبریزی بدون اکسیژن همراه، قله اورست را فتح کرد
کوهنورد تبریزی بدون اکسیژن همراه، قله اورست را فتح کرد

عظیم قیچی‌ساز که از مدتی پیش، به منظور فتح قله اورست، به منطقه مرزی ساگارماتای نپال و تبت در کشور چین سفر کرده است، با حمایت‌های شهرداری تبریز، ساعاتی پیش، بدون استفاده از اکسیژن همراه، بر بلندترین قله جهان ایستاد. تنها هیمالیانورد ایرانی که از کارمندان خدوم شهرداری تبریز است، با فتح قله اورست، موفق […]

عظیم قیچی‌ساز که از مدتی پیش، به منظور فتح قله اورست، به منطقه مرزی ساگارماتای نپال و تبت در کشور چین سفر کرده است، با حمایت‌های شهرداری تبریز، ساعاتی پیش، بدون استفاده از اکسیژن همراه، بر بلندترین قله جهان ایستاد.

تنها هیمالیانورد ایرانی که از کارمندان خدوم شهرداری تبریز است، با فتح قله اورست، موفق شده ۱۴ قله معروف جهان را فتح کند.

«حماسه عظیم» تجلی سرافرازی تبریز و آذربایجان

شهردار تبریز با صدور پیامی، صعود عظیم قیچی‌ساز، کوهنورد نامی کشورمان را به قله اورست تبریک گفت.

در پیام صادق نجفی آمده است: عظیم دلاور، یگانه هیمالیانورد کشورمان، بار دیگر مسیر پرپیچ‌و‌خم سرفرازی و استقامت را درنوردید و پرچم سه رنگ کشورمان را بر بام جهان برافراشت.

نجفی موفقیت قیچی ساز را «حماسه عظیم» دانسته و آن را  تجلی سرافرازی تبریز و آذربایجان توصیف کرده است.

وی متذکر شده است: تکیه کوهنورد نامی شهرداری تبریز بر بلندای جهان، بی‌شک نماد اراده و عظمت مردمی است که در طول تاریخ همواره، فاتح و مصمم، بر بلندای قله‌های تعالی و پیشرفت ایستاده‌اند.

شهردار تبریز با تبریک صعود دلاورانه قیچی‌ساز به قله اورست، اظهار امیدواری کرده است، همت و تلاش این کوهنورد سخت‌کوش، کماکان افتخارآفرین ورزش شهر تبریز و کشور باشد.