جشنواره بین المللی کارتون تبریز موفق به دریافت ۵ ستاره طلایی از فکو شد
جشنواره بین المللی کارتون تبریز موفق به دریافت ۵ ستاره طلایی از فکو شد

دبیر ششمین جشنواره بین المللی کارتون شهروندی تبریز در این آئین اظهار کرد: این جشنواره با دریافت ۵ ستاره طلایی از فکو (فدراسیون بین المللی کارتون) افتخار بزرگی برای شهر تبریز آفرید و این در حالی است که در بازه زمانی یک سال جاری تنها دو  جشنواره توانسته‌اند به این نشان افتخار دست یابند و […]

۸۵۷۶۶دبیر ششمین جشنواره بین المللی کارتون شهروندی تبریز در این آئین اظهار کرد: این جشنواره با دریافت ۵ ستاره طلایی از فکو (فدراسیون بین المللی کارتون) افتخار بزرگی برای شهر تبریز آفرید و این در حالی است که در بازه زمانی یک سال جاری تنها دو  جشنواره توانسته‌اند به این نشان افتخار دست یابند و این ستاره‌ها اعتبار بالای جشنواره در سطح بین المللی را نشان می‌دهد.

رحیم بقال اصغری ادامه داد: این جشنواره با موضوع حمل و نقل و ترافیک شهری فراخوان داد و با استقبال کم نظیر کارتونیست ها از سراسر جهان مواجه شد به طوری که ۸۲۵ هنرمند از ۶۲ کشور جهان با ۱۳۸۵ اثر در آن شرکت کردند.

وی افزود: انتخاب اولیه آثار به اساتید هنرمند استان اردبیل سپرده شد و ۵۰ اثر به فینال مسابقه راه یافتند و برندگان دوره قبل جشنواره، داوری نهایی را انجام دادند.

وی بر لزوم فرهنگ سازی در همه امور اجتماعی نظیر ازدواج و تربیت فرزندان و تعاملات شهروندان با یکدیگر تاکید کرد و اظهار داشت: وقتی حتی برای خرید یک یخچال دفترچه راهنمایی در اختیار خریدار قرار می دهند در سایر امور زندگی نیز می توان با در اختیار گذاشتن کتاب های آموزش شهروندی که در آن از زبان ساده، گویا و شیرین کارتون وکاریکاتور استفاده شده است، فرهنگ سازی و از نصیحت مستقیم خودداری کرد.

در پایان این آئین، ‘رز تام’ از انگلستان، ‘هیجابی دمیرچی’ از ترکیه و ‘لوک دسچیمکیر’ از بلژیک به ترتیب نفرات اول تا سوم ششمین جشنواره بین المللی کارتون تبریز با موضوع شهروندی معرفی شدند.

همچنین پژمان علیپور از مهاباد، جلال پیر مرزآبادی از تبریز، کریستو پرززاک از لهستان، محمود آزاد نیا از مشهد و پاول کنستانتین از رومانی به عنوان برگزیدگان این جشنواره انتخاب شدند.

سوبسینگ از سریلانکا و عطا تاروردی، زهرا تجلایی، حسین فتح پور و نیما غفارزاده از کشورمان در بخش نوجوانان ششمین جشنواره بین المللی کارتون تبریز با موضوع شهروندی (حمل و نقل) نفرات برتر شناخته شدند.