دریافتی برخی از مدیران شهرداری در ماه ۱۵ میلیون تومان است/ استعفا نمی‌دهید، عذرخواهی کنید
دریافتی برخی از مدیران شهرداری در ماه ۱۵ میلیون تومان است/ استعفا نمی‌دهید، عذرخواهی کنید

محمدحسن اسوتچی صبح امروز در نطق پیش از دستور جلسه شورای شهر تبریز که از زمان آغاز با حواشی زیادی همرا بود، اظهار داشت: با وجود اینکه ادب، عدم غرور علمی و سعه‌صدر از امتیازات رئیس فعلی شورای شهر تبریز است اما افتضاح و مصیبت شورا نیز در زمان ریاست ایشان بوده است. وی افزود: […]

محمدحسن اسوتچی صبح امروز در نطق پیش از دستور جلسه شورای شهر تبریز که از زمان آغاز با حواشی زیادی همرا بود، اظهار داشت: با وجود اینکه ادب، عدم غرور علمی و سعه‌صدر از امتیازات رئیس فعلی شورای شهر تبریز است اما افتضاح و مصیبت شورا نیز در زمان ریاست ایشان بوده است.

وی افزود: شما که خارج دیده هستید چرا از امتیازات و ویژگی‌های خارج از کشور بهره نمی‌گیرید، وقتی در وزارتخانه‌ای در خارج از کشور یک اتفاق کوچک می‌افتد وزیر استعفا می‌دهد شما حداقل، عذرخواهی کنید.

اسوتچی با مطرح کردن این پرسش که آیا برنامه‌ای برای آسیب‌شناسی این قضایا داریم، گفت: حداقل همان قدر که برای تبریز ۲۰۱۸ زمان می‌گذارید و از شهرداری به سازمان میراث مدیر می‌فرستید کمی هم به آسیب‌شناسی این مسائل توجه کنید.

وی با ابراز این پرسش که آیا ریاست شورا از وضعیت بهداشت و سلامت روانی کارکنان شهرداری خبر دارد، گفت: آیا حرکت جدی برای مبارزه با فساد دارید.

عضو شورای شهر با یادآوری این مساله که در شورای سوم آقای دبیری اجازه نصب بنری با عنوان «از ماست که بر ماست» را به او نداده است، گفت: به بنرهای دیگرم در شورای چهارم بی‌توجه بودید و اسم خبر‌نامه‌ای که من به صورت دست‌نویس می‌نوشتم را شب‌نامه گذاشتید بدون توجه به بار حقوقی‌ای که کلمه شب‌نامه دارد، چرا مشکل یک نفر برای شما به اندازه مشکل ۵ هزار نفر مهم نیست.

استوچی گفت: چرا به این مساله حساس نشده‌اید که وقتی کسی ۵ میلیارد مقروض است توانسته گواهی معامله بگیرد و مدیرکل شهردار بخشنامه مالی صادر کرده که با آیین نامه مالی و تعرفه متعارض است.

وی افزود: اگر چه شهردار تبریز در جلسه حضور ندارد اما تمام این صحبت‌ها به صورت آنلاین به او خواهد رسید و من خطاب به ایشان می‌گویم حالا که در یک جلسه گفتید با فساد مبارزه کنید حتی اگر پسر من باشد پس چرا به مواردی که گفتم حساس نبوده‌اید.

عضو شورای شهر تبریز اظهار داشت: چرا مدیری را که از سابقه‌اش اطلاع داشتید را به بزرگ‌ترین منطقه بردید و در پاسخ به سئوالات من گفتید که به او سپرده‌ام دست از پا خطا نکند و الان هم به او لطمه خورده و هم به آبروی شهرداری چرا حق مسکن کارکنان شهرداری را پیگیری نمی‌کنید اما برای اعضای شورای شهر آجیل می‌فرستید اما از وضعیت کارگران شهرداری خبر ندارید.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش نیز با تاکید بر اینکه یک بار هم به جای آمریکا و اروپا به سوریه سفر کنید و ببینید جوانان ما چگونه برای امنیت کشور می‌جنگند و حتی در خطبه عقدشان از شهادت به عنوان آرزویشان حرف می‌زنند می‌فهمید که شما به جهت وجود این افراد هست که در امنیت کامل اینجا نشسته‌اید و باید به این مسایل حساس باشید.