مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وزش باد شدید امروز بعدازظهر در شرق و جنوب شرق کشور و افزایش دما در سواحل دریای خزر از ورود سامانه بارشی جدید در روز جمعه سوم اردیبهشت خبر داد. احد وظیفه در گفت وگو با ایسنا، گفت: با توجه به نقشه های پیش‌یابی و داده‌های […]

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وزش باد شدید امروز بعدازظهر در شرق و جنوب شرق کشور و افزایش دما در سواحل دریای خزر از ورود سامانه بارشی جدید در روز جمعه سوم اردیبهشت خبر داد.

احد وظیفه در گفت وگو با ایسنا، گفت: با توجه به نقشه های پیش‌یابی و داده‌های هواشناسی، امروز بارش‌های پراکنده و رگباری برای شمال شرق کشور پیش‌بینی می شود و همچنین طی امروز وزش باد نسبتا شدید در شرق و جنوب شرق کشور در بعدازظهر و اوایل شب می تواند در برخی نقاط سبب تولید گرد و خاک شود.

وی با بیان اینکه امروز روند افزایش دما در نیمه شمالی کشور مشاهده می شود، اظهار کرد: روز پنجشنبه دوم اردیبهشت در سواحل خزر

این افزایش دما محسوس و با وزش باد جنوبی همراه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: از روز جمعه سوم اردیبهشت، با ورود سامانه بارشی از شمال غرب به کشور، افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد برای شمال غرب و سواحل شمالی کشور و بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد برای غرب و دامنه های جنوبی البرز پیش بینی می شود.

به گفته وظیفه در روز جمعه به علت شمالی شدن جریان ها روی دریای خزر و ریزش هوای سرد در استان های ساحلی دریای خزر و شمال استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی کاهش دمای ۷ تا ۱۲ درجه سلسیوس پیش بینی می شود و دریای خزر مواج خواهد بود.

وی در ادامه اظهار کرد: در روز شنبه سوم اردیبهشت، بارش به شرق سواحل شمالی، دامنه های جنوبی البرز، دامنه های مرکزی زاگرس، مرکز و شمال شرق کشور محدود می شود، همچنین به علت وزش باد شدید، شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و در بعضی ساعات دریای عمان طی دو روز آینده مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی همچنین در مورد وضعیت هوای استان تهران طی روزهای آینده گفت: آسمان تهران در روز پنجشنبه دوم اردیبهشت، کمی ابری، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای ۲۳ و ۱۱ درجه سانتیگراد و در روز جمعه سوم اردیبهشت، صاف در بعدازظهر افزایش ابر و در شهرهای شمالی بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد با حداکثر و حداقل دمای ۲۵ و ۱۳ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.