تخمین وجود ۴۵۰۰ نفر به بیماری ایدز در آذربایجان‌شرقی
تخمین وجود ۴۵۰۰ نفر به بیماری ایدز در آذربایجان‌شرقی

سعید شبستری‌خیابانی بعد از ظهر امروز در نشست کمیته بیماری‌های خاص استان، با اشاره به بحث طرح تحول سلامت در دو سال گذشته، اظهار داشت: اجرای این طرح قدم بزرگی برای بهبود ارائه خدمات به بیماران بود که دولت با وجود مشکلات مالی موجود اجرایی کرد و تا جایی که امکان داشته باشد کمک خواهد […]

۱۳۹۵۰۱۲۴۰۰سعید شبستری‌خیابانی بعد از ظهر امروز در نشست کمیته بیماری‌های خاص استان، با اشاره به بحث طرح تحول سلامت در دو سال گذشته، اظهار داشت: اجرای این طرح قدم بزرگی برای بهبود ارائه خدمات به بیماران بود که دولت با وجود مشکلات مالی موجود اجرایی کرد و تا جایی که امکان داشته باشد کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در خصوص بیماری‌های خاص برای هر سال یک برنامه مدون باید تدوین شود، گفت: در این زمینه ارگان‌ها و نهادها و دستگاه‌های استانی باید در ۲۰ روز آینده برنامه‌های خود را در این خصوص ارائه دهند.

شبستری با بیان اینکه بحث خدمات نیز جزو  مسائل اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی تنها بحث تولید نیست و مسئله خدمات نیز جزئی از اقتصاد بوده و در این خصوص نیز باید عملیاتی کار کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به بحث خروج داروها از کشور و استفاده از دفترچه‌های تامین اجتماعی در این خصوص، گفت: در این رابطه با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی متحمل پرداخت هزینه داروها می‌شود باید در این خصوص نیز کنترل داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه نزدیک ۵ هزار و ۷۰۰ بیمار خاص در استان داریم، گفت: در اوایل بیماران خاص با مشکلات بسیاری روبه‌رو بودند که به مرور این مشکلات با کمک مسئولان کمتر شده است و دولت نیز در این خصوص عزم جدی دارد.

شبستری در ادامه با اشاره به بحث بیماری HIV و اهمیت جلوگیری از توسعه این بیماری، گفت: متاسفانه الگوی انتقال بیماری HIV به مرور از بحث تزریقی به سمت جنسیتی تغییر می‌یابد و در استان وجود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر مبتلا به این بیماری تخمین زده می‌شود.

وی گفت: ۴۵۰ نفر مبتلا به بیماری ایدز در استان شناسایی شده و تا سال گذشته ۱۸۹ نفر فوت کرده‌اند، بر همین اساس باید با آموزش های لازم و کنترل از گسترش این بیماری‌های جلوگیری شود.