تولید خودروی MG360 با استاندارد یورو ۵ در آذربایجان‌شرقی + عکس
تولید خودروی MG360 با استاندارد یورو ۵ در آذربایجان‌شرقی + عکس

غلامعلی راستی در جلسه تبادل‌نظر با شرکای داخلی و خارجی تولید خودرو بومی در استان از امکان اشتغالزایی دو هزار نفر با اجرای این طرح خبر داد. وی افزود: در این توافق مقدمات تولید خودروی MG360 محصول انگلستان با استاندارد یورو ۵ و مشارکت شرکت خودروسازی شانگ‌های موتور چین و ایران خودروی آذربایجان در استان […]

۱۳۹۵۰۱۲۵۰غلامعلی راستی در جلسه تبادل‌نظر با شرکای داخلی و خارجی تولید خودرو بومی در استان از امکان اشتغالزایی دو هزار نفر با اجرای این طرح خبر داد.

وی افزود: در این توافق مقدمات تولید خودروی MG360 محصول انگلستان با استاندارد یورو ۵ و مشارکت شرکت خودروسازی شانگ‌های موتور چین و ایران خودروی آذربایجان در استان فراهم شد.

این مسئول شرط موافقت با این طرح را بهره‌گیری از توان تولیدکنندگان داخلی به خصوص قطعه‌سازان استان و داشتن قابلیت صادراتی محصول تولیدی عنوان کرد و افزود: باید ترتیبی اتخاذ شود تا اغلب قطعات مورد نیاز این خودرو به شرط رعایت استانداردهای اروپایی در داخل کشور تولید و تامین شود.

راستی با اشاره به میزان ۵۰ درصدی مشارکت طرفین در این طرح اضافه کرد: بازار بزرگ داخل کشور و منطقه توجیه‌پذیری تولید خودرو با کیفیت در استان را دوچندان می‌کند و صادرات خودروی تولیدی بعد از مرحله تولید و تامین بازار داخلی مورد تاکید مقامات استان است.

وی به زیرساخت‌های موجود صنعت خودروسازی در استان اشاره کرد و افزود: امکانات و زیرساخت‌های لازم نظیر نفت، گاز، پتروشیمی، معادن و به خصوص واحدهای تولیدی و قطعه‌سازان بنام در منطقه وجود دارد و نهایتاً بومی‌سازی محصول تولیدی به دلیل بعد مسافت و انتقال قطعات از کشور چین به ایران مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

این مسئول وجود منطقه آزاد ارس و بهره‌گیری از مزیت‌های آن مانند ورود ماشین‌آلات و انبار کردن قطعات یدکی مورد نیاز، همچنین امکان صادرات محصول تولیدی نهایی به همراه رفع تحریم‌ها و گشایش سوئیفت توسط بانک‌های ایرانی را از دیگر مزایای استان برای سرمایه‌گذاری نام برد.

راستی گفت: تحقق تولید خودروی یاد شده در استان در چند مرحله واقع خواهد شد و با بررسی بازار مراحل جوشکاری و نقاشی بدنه نیز در استان قابل انجام است که این موضوع به کاهش قیمت تمام شده منجر خواهد شد.