هیأت‌های ترک در نوبت سفر به تبریز / لزوم استفاده از زمینه‌های مشترک همکاری
هیأت‌های ترک در نوبت سفر به تبریز / لزوم استفاده از زمینه‌های مشترک همکاری

چاغلار فاهری در دیدار با سعید شبستری معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، ضمن تبریک سال جدید شمسی، از روابط نزدیک ایران و ترکیه سخن گفت و با اشاره به دیدارها و مذاکرات مسئولان بلندپایه دو کشور در ماه‌های اخیر اظهار کرد: هم‌اکنون نیز هیأت‌های مختلفی از استان‌های ترکیه در نوبت سفر به ایران به ویژه […]

چاغلار فاهری در دیدار با سعید شبستری معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، ضمن تبریک سال جدید شمسی، از روابط نزدیک ایران و ترکیه سخن گفت و با اشاره به دیدارها و مذاکرات مسئولان بلندپایه دو کشور در ماه‌های اخیر اظهار کرد: هم‌اکنون نیز هیأت‌های مختلفی از استان‌های ترکیه در نوبت سفر به ایران به ویژه استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز هستند.

وی افزود: هیأت‌هایی از استان‌های وان، ارزروم، گیرسون و ترابوزان در هفته‌های آینده به تبریز سفر خواهند کرد و ما نیز از سفر هیأت‌های اقتصادی و تجاری آذربایجان شرقی در ترکیه استقبال می‌کنیم.

این مسئول با بیان اینکه تبریز حقیقتاً شهر زیبایی است، افزود: در روزهای اخیر که از نقاط مختلف این شهر بازدید کرده‌ام گردشگرانی از کشورهای مختلف را دیده‌ام که نشان می‌دهد تلاش زیادی برای جذب گردشگر به تبریز صورت می‌گیرد.

فاهری با اشاره به زمینه‌های مختلف همکاری بین آذربایجان شرقی و ترکیه، بر افزایش ارتباطات فعالان اقتصادی و رفت و آمد هیأت‌های مختلف دو طرف تاکید کرد و گفت: از همه توان خود در این راستا استفاده خواهم کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به انتخاب شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ گفت: همه دستگاه‌های استان برای آماده‌سازی شهر تبریز تلاش می‌کنند و علاقمندیم مردم تمام کشورها به تبریز سفر کنند.

وی با بیان اینکه بعد از رفع تحریم‌ها زمینه خوبی برای توسعه روابط خارجی کشور فراهم شده است، افزود: امیدواریم در شرایط جدید روابط ایران و ترکیه افزایش یابد، هرچند فراموش نکرده‌ایم که حتی در زمان تحریم‌ها نیز روابط ایران و ترکیه در سطح خوبی بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه رفت و آمد هیئت‌های اقتصادی و تجاری در توسعه روابط موثر است، اضافه کرد: مراوده با همسایگان مخصوصاً کشور دوست و برادر ترکیه برای جمهوری اسلامی ایران فوق‌العاده باارزش است.

شبستری همچنین برپایی نشست‌ها و نمایشگاه‌های مشترک را در توسعه روابط دو طرف موثر دانست و آمادگی استان آذربایجان شرقی را در این خصوص اعلام کرد.