شهرداری تبریز در پشت پرده دستگیری اعضای شورا !
شهرداری تبریز در پشت پرده دستگیری اعضای شورا !

صادق نجفی، شهردار تبریز نیز در این جلسه گفت: سال ۹۳ و ۹۴، سال توسعه و پویایی تبریز بود و عناوین زیاد بین المللی از سوی سازمان‌های بین المللی به تبریز داده شد که بی نظیر بود. وی با بیان اینکه هویت شهرداری از شورای شهر است، اظهار کرد: شورای شهر به عنوان نهاد مردمی […]

صادق نجفی، شهردار تبریز نیز در این جلسه گفت: سال ۹۳ و ۹۴، سال توسعه و پویایی تبریز بود و عناوین زیاد بین المللی از سوی سازمان‌های بین المللی به تبریز داده شد که بی نظیر بود.

وی با بیان اینکه هویت شهرداری از شورای شهر است، اظهار کرد: شورای شهر به عنوان نهاد مردمی در مواقع حساس تصمیمات سرنوشت ساز و مهم اتخاذ می‌کند، معتقدم دولتی بودن شهرداری می توانست معضل توسعه شهر شود.

نجفی با بیان اینکه بارها تأکید کردم بنده و عواملم در برخورد با متخلفان کوتاه نمی‌آییم، عنوان کرد: حواشی و تخلف ممکن است در هر مجموعه‌ای اتفاق بیفتد، افراد باید در مرحله اول خودشان مواظب باشند و حواسشان جمع باشد که تخلف نکنند.

وی افزود: با حرف عده‌ای شایعه ساز زندگی نمی‌کنیم که هر روز می‌گویند فلانی هم دستگیر می‌شود، زمانی باید بترسیم که تخلف کرده‌ایم، از پاک بودن خودمان مطمئنیم و برای همین حرفمان را با صراحت می‌زنیم و با متخلفان برخورد می‌کنیم، هر کس هر چه که می‌خواهد بگوید، افراد با شخصیت شایعه‌سازی نمی‌کنند، دلیلی ندارد در خصوص دیگر اعضای شورا و مدیران شهرداری حرف می‌زنند. شهرداری سال ۹۳ و ۹۴ یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری با مصوب شورا انجام داده است، بدون مجوز و پشتیبانی شورا این سرمایه گذاری انجام نمی‌گرفت.

شهردار تبریز با بیان اینکه افراد متعهد، متشخص و ایثارگر عضو شورای شهر تبریز هستند، اظهار کرد: از حراست و بازرسی شهرداری تشکر می‌کنم؛ چرا که برخوردهای اخیر با متخلفان، خروجی بررسی آنان و همراهی دیگر دستگاه‌های نظارتی است، بازهم تأکید می‌کنم در برخورد با متخلفان کوتاهی نمی‌کنیم، هر کس که می‌خواهد باشد، از شایعات هم نمی ترسیم.

وی با تأکید بر اینکه از نظارت اعضای شورا بر عملکرد شهرداری استقبال می‌کنیم، اظهار کرد: نظارت هم راه و روش خود را دارد و اعضا می‌توانند با مصوبات خود، بازدید از پروژه‌ها و دیگر اقدامات قانونی بر عملکرد شهرداری نظارت داشته باشند، ولی اینکه یک عضو شورا از دبیرخانه شهرداری پرونده بگیرد، کار درست نیست و اجازه چنین کارهایی را نمی‌دهیم.

نجفی با بیان اینکه در سال ۹۴ حدود یک هزار پروانه ساختمانی صادر کردیم، اظهار کرد: دو هزار پروانه ساختمانی نیز در مناطق حاشیه نشین و بافت فرسوده صادر شده که هیچ گونه درآمدی برای شهرداری نداشت و همچنین از نظر صدور تعداد پروانه‌های ساختمانی از بین هفت کلان‌شهر در رتبه ششم قرار داریم.

*این سخنان شهردار با واکنش “محمد حسین جعفری” مواجه شد وی خطاب به شهردار تبریز گفت: «از چه زمانی قدم زدن روی پروژه، نظارت محسوب می‌شود؟.»

 همچنین رسول درسخوان یکی دیگر از اعضای شورای شهر تبریز نیز عنوان کرد: «در بازدید ۴۰ نفره چگونه بررسی فنی انجام داده و نظارت کنیم؟»

  که شهردار تبریز در پاسخ به سئوال این دو عضو شورا گفت: اعضای شورا می‌توانند با بازدیدهای فنی خود و همچنین از طریق سامانه آیتا بر اجرای پروژه‌ها نظارت کنند، از هر گونه نظارت اعضای شورا استقبال می‌کنیم و اعتراضی به نظارت شورا نداریم، ما از متخلفان حمایت نمی‌کنیم و نخواهیم کرد، همچنین درآمدهای شهرداری نیز شفاف و در اختیار اعضای شورا است. در چنین مواقعی نباید به فرعیات بپردازیم و بلکه ضروری است دست به دست هم دهیم و با متخلفان برخورد کنیم.