توضیحات فرماندار شهرستان تبریز درباره شرایط سلب عضویت اعضای شورای شهر
توضیحات فرماندار شهرستان تبریز درباره شرایط سلب عضویت اعضای شورای شهر

رحیم شهرتی‌فر امروز در تبریز با اشاره به میزان اثرگذاری دستگیری اعضای شورای شهر تبریز در برپایی جلسات شورا اظهار کرد: فعلاً در این خصوص مشکلی به وجود نیامده است. وی درباره شرایط سلب عضویت اعضای شورای شهر تبریز اضافه کرد: این مباحث به طور کامل در قانون شوراها مشخص شده است. این مسئول در […]

رحیم شهرتی‌فر امروز در تبریز با اشاره به میزان اثرگذاری دستگیری اعضای شورای شهر تبریز در برپایی جلسات شورا اظهار کرد: فعلاً در این خصوص مشکلی به وجود نیامده است.

وی درباره شرایط سلب عضویت اعضای شورای شهر تبریز اضافه کرد: این مباحث به طور کامل در قانون شوراها مشخص شده است.

این مسئول در پاسخ به این سؤال که آیا عدم حضور در ۶ جلسه می‌تواند عضویت اعضای شورا را سلب کند، گفت: اعضای شورای شهر تبریز شامل ۲۱ نفر هستند که در حال حاضر با دستگیری سه نفر همچنان حد نصاب جلسات رعایت شده است و خللی در برگزاری آن ایجاد نمی‌شود.

شهرتی‌فر با تاکید بر اینکه غیبت این افراد مانعی در برپایی جلسات ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر پرونده این افراد در حال رسیدگی است و باید منتظر نهایی شدن رای دادگاه و صدور حکم بمانیم.

وی یادآور شد: امروز شاهد برپایی جلسه شورای شهر بودیم و اگر پس از رای دادگاه محرومیت اعضای شورا از عضویت در شورای شهر محرز شد، باید در این خصوص اقدام کرد.

این مسئول در پاسخ به این سؤال که چه نهادی می‌تواند عضویت اعضای شورای شهر را سلب کند، خاطرنشان کرد: دو نهاد شامل «هیأت رسیدگی به تخلفات اعضای شورای شهر» تشکیل یافته است که طی کمیسیونی در استانداری شامل استاندار، رئیس دادگستری و دو نفر از نمایندگان استان و همچنین مراجع قضایی می‌تواند در این خصوص اقدام کند.

شهرتی‌فر گفت: این نهادها در صورت لزوم تشکیل جلسه می‌دهند و می‌توانند متناسب با گزارش‌های رسیده، تقاضای سلب عضویت اعضای شورای شهر را داشته باشند.