شروع پرونده شورا و شهرداری تبریز از برج بلور / خود شورا نیاز به نظارت دارد / اعضای شورا در عزل و نصب‌ها دخالت نکنند
شروع پرونده شورا و شهرداری تبریز از برج بلور / خود شورا نیاز به نظارت دارد / اعضای شورا در عزل و نصب‌ها دخالت نکنند

علیرضا نوای‌باغبان صبح امروز در نطق پیش از دستور جلسه امروز شورای شهر با تاکید بر اینکه نباید مسائل به وجود آمده را ضرب در صفر و یا دو یا ۱۰۰ کنیم، اظهار کرد: داستان از جایی آغاز شد که دفتری به نام شورا در برج بلور ایجاد شد و فردی زیرکانه به انجام کارهایی […]

علیرضا نوای‌باغبان صبح امروز در نطق پیش از دستور جلسه امروز شورای شهر با تاکید بر اینکه نباید مسائل به وجود آمده را ضرب در صفر و یا دو یا ۱۰۰ کنیم، اظهار کرد: داستان از جایی آغاز شد که دفتری به نام شورا در برج بلور ایجاد شد و فردی زیرکانه به انجام کارهایی در این دفتر پرداخت که در نهایت پای بعضی اعضای شورا را نیز به میان کشید.

وی با تاکید بر اینکه این مسئله ۶ ماه قبل در جلسه علنی مطرح شده بود، گفت: آنچه مسلم است اگر همه ما به مسئولیتمان بهتر عمل کرده بودیم و زمانی که این مسئله مطرح شد جلویش را می‌گرفتیم شاید مسئله تا این حد گسترده نمی‌شد.

این مسئول با اشاره به اینکه باید از اتفاقات اخیر عبرت بگیریم، اضافه کرد: همه می‌دانیم که بعد نظارتی مهم‌ترین وظیفه شوراست، اما در حال حاضر مکانیزم، سازوکارها و بودجه متناسب این وظیفه وجود ندارد.

نوای‌باغبان افزود: برای مثال راهکار شورا برای اطلاع از سه هزار پرونده ساختمانی صادره از شهرداری در سال گذشته و احیاناً اطلاع از تخلفات این پرونده‌ها وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر امکان نظارت سیستماتیک برای شورا وجود ندارد، تصریح کرد: پس در این شرایط بهتر است که نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی و نهادهای اطلاعاتی وارد عمل شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه بودجه شهرداری بیت‌المال است و درآمد شهرداری مانند درآمد نفت است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دستگاه‌های نظارتی می‌توانند جایگزین نظارت شورا باشند، چرا که به جایی رسیده‌ایم که می‌بینیم خود شورا هم احتیاج به نظارت دارد.

نوای‌باغبان همچنین با اشاره به اینکه برچیده شدن کمیسیون توافقات شهرداری از مواردی است که جای تشکر ویژه دارد، ادامه داد: از شهردار می‌خواهیم اجازه ندهد این کمیسیون با نام‌های دیگر در مناطق به فعالیتش ادامه دهد.

وی با اشاره به اینکه لازم است شورا کمیسیون‌هایش را فعال‌تر کرده و نتایج بررسی‌هایش را به صحن بیاورد، گفت: اعضای شورا باید با احساس مسئولیت بیشتری عمل کنند و گزارش‌های ۶ ماهه هزینه و بودجه در اختیار مردم قرار گیرد.

این مسئول افزود: امیدواریم مجموعه شورا و شهرداری در سال جدید تلاش‌های خدمتگزارانه خود را افزایش داده و روال فعالیت پرتلاش خود را ادامه دهد.

*اعضای شورا در عزل و نصب‌ها دخالت نکنند

نوای‌باغبان با تاکید بر ضرورت عدم به‌کارگیری نیروهای خارج از شهرداری گفت: ضروری است اعضای شورا در عزل و نصب‌ها دخالت نکنند و از شهردار می‌خواهیم که عزل و نصب‌ها را براساس سوابق، تخصص و صلاحیت انجام دهد.

رئیس کمیسیون شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: سالی قابل اعتنا را در حوزه شورا و شهرداری پشت سر گذاشتیم و سال سخت و پرکاری را نیز در پیش‌رو داریم.

نوای‌باغبان با اشاره به اینکه امسال فرمایشات مقام معظم رهبری با محوریت مسائل اقتصادی آغاز شده است، اضافه کرد: برجسته‌سازی اقتصاد مقاومتی در سال جدید به حق بوده؛ زیرا محور مسائل کشور مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است.

سخنران پیش از دستور جلسه علنی شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در دستور کار مسئولان دولتی است، گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری هم در این راستا باید به انجام وظیفه بپردازد و به دنبال این باشیم که سهم شورا و شهرداری را در محورهای مختلف اقتصاد مقاومتی مشخص کنیم.