“محمد حسین حسن زاده” با بیان این مطلب اظهار کرد: کاشت دو میلیون پیاز لاله، بهار ۹۵ را به یکی از دوره‌های درخشان و خاطرانگیز گلکاری و توسعه فضاهای سبز زینتی در شهر تبریز تبدیل خواهد کرد . وی با اشاره به اینکه هم اکنون بخشی از پیاز لاله های کاشته شده در سطح تبریز […]

“محمد حسین حسن زاده” با بیان این مطلب اظهار کرد: کاشت دو میلیون پیاز لاله، بهار ۹۵ را به یکی از دوره‌های درخشان و خاطرانگیز گلکاری و توسعه فضاهای سبز زینتی در شهر تبریز تبدیل خواهد کرد .

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بخشی از پیاز لاله های کاشته شده در سطح تبریز از دل خاک سر بر آورده‌اند، گفت: رنگ‌های مختلفی از گل‌های لاله در گونه‌های متفاوت، در جای جای تبریز طرح و نقش جدیدی را رقم زده‌اند.

حسن زاده ادامه داد: سال گذشته کاشت پیاز لاله تنها در پارک ائل گلی معطوف شده بود ولی امسال در تمامی میادین اصلی و پارک‌های بزرگ شهر و به طور کلی در تمام مناطق سطح تبریز پیاز گل‌های رنگین و متنوع لاله کاشته شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز تصریح کرد: هم اکنون شهروندان می‌توانند جلوه‌هایی بی نظیر از این زیبایی را در قسمت‌هایی از شهر مثل محوطه موزه تاریخی قاجار، میدان شهدا، میدان ساعت، محوطه ساختمان شهرداری تبریز، کمربندی میانی و… مشاهده کنند.

وی هدف از لاله کاری را تلاش در راستای توسعه فضای سبز زینتی در تبریز عنوان کرده و افزود: سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز با کاهش کاشت گل‌های فصلی با صرف هزینه‌های بالا سعی دارد کیفیت گل‌های کاشته شده را بالا ببرد.

حسن زاده یادآور شد: با صرفه جویی در بخش هایی از این دست، امسال حجم وسیعی از گلهای لاله در تبریز رخ نمایی خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز با بیان اینکه قصد داریم تبریز را به عنوان شهر لاله ها معرفی کنیم، تصریح کرد: هوای تبریز برای رشد و حیات گل لاله بسیار مناسب است و از سوی دیگر می توانیم هزینه های بالای خرید و کاشت گلی مثل شب بو را از این طریق در تبریز کاهش دهیم.

وی ادامه داد: شهرداری تبریز تمهیدات ویژه‌ای را در هر دو حوزه فضای سبز درختی، زینتی و اجرای گلکاری‌های گسترده در برنامه‌های فضای سبز سال ۹۵ مد نظر قرار داده است .