علی مدبر در جمع خبرنگاران گفت: مطالعات طرح مرمتی این بنا توسط مشاور مربوطه به اتمام رسیده و به محض مساعد شدن شرایط آب و هوایی، شهرداری منطقه هشت پروژه مرمت این بنای ارزشمند را در چند مرحله انجام می‌دهد. وی اضافه کرد: شهرداری منطقه هشت تبریز به عنوان میراث دار هویّت کهن این شهر […]

علی مدبر در جمع خبرنگاران گفت: مطالعات طرح مرمتی این بنا توسط مشاور مربوطه به اتمام رسیده و به محض مساعد شدن شرایط آب و هوایی، شهرداری منطقه هشت پروژه مرمت این بنای ارزشمند را در چند مرحله انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: شهرداری منطقه هشت تبریز به عنوان میراث دار هویّت کهن این شهر و همچنین پاسدار بافت تاریخی، مرمت عمارت با شکوه ساعت را در اولویت کاری پروژه‌های سال ۹۵ قرار داده و این پروژه بر اساس برنامه زمان بندی شده و در راستای اهداف گردشگری  تبریز ۲۰۱۸ اجرا خواهد شد.

شهردار منطقه تاریخی فرهنگی تبریز خاطرنشان کرد: بر اساس اولویت بندی طرح مرمتی، این پروژه در چند بخش اجرا خواهد شد که عملیات رطوبت‌زدایی از بنا و تقویت پی و فونداسیون ساختمان در اولویت های نخست است.

مدبر اظهار کرد: حفاظت ساختمان از خطرات تهدید کننده در اولویت نخست بوده و همزمان نسبت به مرمت ۷۵ درب و پنجره در تمامی وجوه این بنا اقدام می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه هشت نیز از آمادگی این معاونت جهت آغاز پروژه به محض مساعد شدن وضعیت آب و هوایی خبر داد و افزود: مرمّت و پاک سازی نماهای این ساختمان نیز در اولویت بعدی طرح مرمت عمارت شهرداری تبریز است.