تبریز قطب صنعتی ایران است/مناسبات ایتالیا با تبریز افزایش می‌یابد
تبریز قطب صنعتی ایران است/مناسبات ایتالیا با تبریز افزایش می‌یابد

آدولفو اورسو در دیدار با محمد صادق پورمهدی، معاون امور عمرانی استاندارآذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از گذشته های دور، نسبت به ارزش های تاریخی و اقتصادی آذربایجان شرقی و تبریز آگاه بودیم افزود: از سه سال پیش می دانستم که بالاخره تحریم ها رفع می شوند و به همین دلیل طبق ارتباطاتی که با سفیر […]

۸۳۳۳۸

آدولفو اورسو در دیدار با محمد صادق پورمهدی، معاون امور عمرانی استاندارآذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از گذشته های دور، نسبت به ارزش های تاریخی و اقتصادی آذربایجان شرقی و تبریز آگاه بودیم افزود: از سه سال پیش می دانستم که بالاخره تحریم ها رفع می شوند و به همین دلیل طبق ارتباطاتی که با سفیر ایتالیا در ایران داشتم، خواهان آغاز فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در ایران بودم.

وی افزود: سرمایه‌گذاران ایتالایی و بخصوص شرکت های ما خواهان افزایش سرمایه گذاری‌های مشترک و مشارکت در پروژه های ساخت و ساز، کشاورزی، سیستم‌های کامپیوتری، کنترل کیفیت موزاییک و … با شرکت‌های ایرانی هستند.

وی در ادامه سخنان خود از تبریز با عنوان قطب اقتصادی جمهوری اسلامی ایران نام برد و ادامه داد: مطمین هستم که تبریز قابلیت‌های خوبی در زمینه گردشگری و صنعت توریسم دارد و می تواند به عنوان پایتخت توریسم ایران نیز معرفی شود.

رییس هیات تجاری ایتالیا اظهار کرد: ما آمادگی لازم برای ایجاد و احداث هتل هایی با برند اروپایی را در تبریز داریم. در دیداری که با آقای نجفی،شهردار تبریز داشتیم توضیحاتی را در رابطه با پروژه های مسکونی کم قیمت ارائه کردند. مایل هستیم که اطلاعات بیشتری را در اختیار ما بگذراید.

آدولفو اورسو با تاکید بر لزوم افزایش تعاملات ایتالیا با آذربایجان شرقی در زمینه حمل و نقل و زیرساخت های مربوط به آن تصریح کرد: من نماینده یک شرکت بزرگ حمل و نقل ایتالیایی نیز هستم و برای آغاز فعالیت های مشترک خود در استان شما، لحظه شماری می کنم.

وی که به مدت ۲۰ سال عضو پارلمان ایتالیا و هشت سال نیز معاون وزیر اقتصادی ایتالیا بوده است در ادامه سخنان خود ابراز کرد: بر اساس تجربیاتی که در سیاست ایتالیا داشتم می توانم در هر زمینه ای که نیاز داشته باشید شرکت‌هایی را به شما معرفی کنم و در کوتاه ترین زمان ممکن همکاری‌های خود را با شرکت‌های ایتالیایی آغاز کنند. اخیرا نیز موافقت نامه هایی را برای احداث پنج بیمارستان در تهران امضا کرده ایم.

به گفته وی، کشور ایتالیا رتبه اول جهانی در زمینه تولید سرامیک و تجارب بسیار خوبی در حوزه نساجی دارد. افزایش تعاملات در تمامی حوزه‌های اقتصادی به نفع هر دو کشور خواهد یود.

وی به جلسات و دیدارهای خود با دو شرکت خوردوسازی ایران خودرو و سایپا اشاره کرد و ادامه داد: این سفر آخرین سفر ما به تبریز نیست و در ماه‌های آتی(ماه می) نیز به ایران و شاید تبریز سفر کنیم. امیدواریم تا سفر بعدی ما، مقدمات لارم برای انعقاد قرارداد و موافقت نامه ها در تبریز مهیا شود.