راه صعود تراکتورسازی هموار شد+حواشی
راه صعود تراکتورسازی هموار شد+حواشی

در چارچوب هفته چهارم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، دو تیم تراکتورسازی تبریز و پاختاکور ازبکستان به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی دو بر صفر تیم میزبان به پایان رسید. ترکیب تراکتورسازی: محمدرضا اخباری،شجاع خلیل زاده، کارلوس کاردوسو، سعید آقایی (۸۸ ایوب کلانتری)، محمد ایران‌پوریان، آگوستو سزار (۸۲ خالد شفیعی)، مهدی […]

۸۳۱۱۵در چارچوب هفته چهارم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، دو تیم تراکتورسازی تبریز و پاختاکور ازبکستان به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی دو بر صفر تیم میزبان به پایان رسید.

ترکیب تراکتورسازی:

محمدرضا اخباری،شجاع خلیل زاده، کارلوس کاردوسو، سعید آقایی (۸۸ ایوب کلانتری)، محمد ایران‌پوریان، آگوستو سزار (۸۲ خالد شفیعی)، مهدی کیانی، سینا عشوری، بختیار رحمانی، شاهین ثاقبی (۴۶ سروش رفیعی)، فرزاد حاتمی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب پاختاکور:

نیکیتا ریبکین، عدنان اوراهیموویچ، استانیسلاو آندریف، شرزودبک کریم اوف، ایگور سرگیف، اکبر جون ایسماتولایف، عظیم جون آخمدوف، داوبونبک کاشیموف، سوخیبوف، کملدین تاجیف، ویلادیمیر کوژاک (۸۵ جمشید بولتابیف)

سرمربی: نومان خسنوف

اخطارها:

آگوستو سزار، سعید آقایی از تراکتورسازی، ایسماتولایف و عظیم جون آخمدوف از پاختاکور

شرح بازی:

دیدار بین دو تیم از ساعت ۱۹:۱۵ با سوت داور ژاپنی در ورزشگاه یادگار امام (ره) آغاز شد و تراکتور این بازی را خوب آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی مسابقه، فرزاد حاتمی چند موقعیت خوب را در مقابل دروازه پاختاکور از دست داد. در ادامه بازی نیز، با این که موقعیت آنچنانی روی دروازه‌های ایجاد نشد، ولی تراکتور در مجموع چند موقعیت نصفه و نیمه داشت که هیچ کدام به گل تبدیل نشد و بازی در نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در آغاز نیمه دوم، آگوستو سزار بهترین فرصت بازی را در موقعیتی تک به تک به بیرون زد تا آه تماشاگران را در پی داشته باشد.

اما در دقیقه ۵۹ مسابقه، پاس زیبای سروش رفیعی به پشت مدافعان پاختاکور، آگوستو سزار را صاحب یک موقعیت تک به تک دیگر کرد و این بار، این بازیکن توانست گل نخست بازی را وارد دروازه حریف کند تا نتیجه بازی رفت، این بار به سود تیم تراکتور رقم بخورد.

در دقیقه ۸۳ بازی، فرزاد حاتمی سانتر خوبی به داخل محوطه جریمه پاختاکور ارسال کرد و سعید آقایی با یک بغل پا موفق شد گل دوم بازی را وارد دروازه حریف کند.

در ادامه بازی، دو تیم نتوانستند گل دیگری به ثمر برسانند و این بازی با پیروزی دو بر صفر تراکتورسازی به پایان رسید.

شاگردان قلعه‌نویی با این برد ارزشمند، علاوه بر جبران شکست بازی رفت، ۹ امتیازی شد و در صدر جدول گروه C باقی ماند و صعود خود را از این گروه، آسان تر کرد.

حاشیه‌های بازی:

*سردار آجرلو و فراز کمالوند، در میان استقبال شدید هواداران وارد استادیوم شدند؛ در این بین سرمربی گسترش فولاد تبریز از سوی تماشاگران تشویق شد.

*نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در میان استقبال هواداران به ورزشگاه آمد.

*پروژکتورهای ورزشگاه از همان ابتدای بازی روشن شد تا بازی در زیر نور پروژکتر برگزار شود.

*ازدحام جمیعت در مقابل درهای ورودی بسیار شدید است و به نظر می‌رسد در ادامه بازی، تعداد تماشاگران بسیار زیاد است.

*از دست دادن دو موقعیت خوب گلزنی در همان ۱۰ دقیقه اول بازی توسط حاتمی، اعتراض تماشاگران نسبت به این بازیکن را در پی داشت.

*در دقیقه ۳۰ مسابقه، امیر قلعه‌نویی نسبت به عملکرد داوری اعتراض کرد.

*در اواسط نیمه دوم، موج مکزیکی زیبایی در ورزشگاه شکل گرفت که صحنه خوبی در سکوها ایجاد شد.

*سردار آجرلو، فراز کمالوند، محمد ابراهیمی و سعید حاجی‌زاده، عضو شورای اسلامی شهر تبریز در بین دو نیمه به جایگاه خبرنگاران آمدند و ادامه بازی را از جایگاه تماشا کردند.

*آگوستو سزار که بعد از هدر دادن یک موقعیت تک به تک، توانست در دقیقه ۵۹ گل نخست بازی را به ثمر برساند، شادی بعد از گل عجیبی از خود به نمایش گذاشت.

*انداختن لیزر به صورت دروازه‌بان پاختاکور، باعث شد تا داور بازی ثانیه‌هایی بازی را متوقف کند که این موضوع با اعتراض قلعه‌نویی به تماشاگران همراه بود.

*تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه، ۳۳ هزار و ۴۵۰ نفر اعلام شد.