راه‌اندازی سامانه تأیید اتوماتیک پرداخت‌های الکترونیکی شهرداری تبریز
راه‌اندازی سامانه تأیید اتوماتیک پرداخت‌های الکترونیکی شهرداری تبریز

صادق نجفی گفت: سامانه تأیید اتوماتیک پرداخت‌‌های الکترونیکی قبوض عوارض شهرداری تبریز با هدف کاهش قوانین دست و پاگیر اداری و برای تأیید پرداخت‌های قبوض عوارض شهرداری بدون مراجعه شهروندان راه‌اندازی شده است. وی افزود: با راه‌اندازی این سیستم شهروندان از این پس برای تأیید پرداخت خود نیازی به مراجعه به مناطق ندارند و این […]

صادق نجفی گفت: سامانه تأیید اتوماتیک پرداخت‌‌های الکترونیکی قبوض عوارض شهرداری تبریز با هدف کاهش قوانین دست و پاگیر اداری و برای تأیید پرداخت‌های قبوض عوارض شهرداری بدون مراجعه شهروندان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: با راه‌اندازی این سیستم شهروندان از این پس برای تأیید پرداخت خود نیازی به مراجعه به مناطق ندارند و این قبوض همانند دیگر قبوض آب، برق، تلفن و … به صورت اتوماتیک در سیستم یکپارچه شهرسازی تأیید می‌شود.

این مسئول با اشاره به اقدامات اساسی انجام گرفته در حوزه شهر هوشمند تصریح کرد: سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری تبریز در طول چهار ماه گذشته اقدامات اساسی در رابطه با ایجاد چرخه‌های پرداخت الکترونیکی و اصلاح فرایندهای فنی مرتبط با این موضوع انجام داده است.

نجفی اضافه کرد: این اقدامات برای تسهیل امور شهرداری مانند پرداخت‌های عوارض شهرداری اعم از نوسازی، درآمد و مشاغل بوده است و یکپارچه‌سازی حساب‌های درآمدی مناطق به صورت حساب‌های الکترونیکی، امکان گزارش‌گیری‌های آنلاین و آنی، پیاده‌سازی تکنولوژی شناسه قبض و پرداخت بر روی قبوض عوارض، پرداخت‌های الکترونیکی از جمله POS در مناطق، ATM، اینترنت بانک و … توسعه خدمات در دفاتر پیشخوان، ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی و بانکی از طریق مرکز داده شهرداری تبریز از خدمات دیگر سازمان آمار و فناوری اطلاعت شهرداری تبریز است.

وی با اشاره به اینکه تمام فرایندها و زیرساخت‌های ایجاد شده با همکاری تنگاتنگ اداره‌کل امور مالی و اداره‌کل درآمد شهرداری تبریز همراه بوده است، ابراز امیدواری کرد؛ با توسعه بیشتر این خدمات شاهد گسترش فضای شهرداری الکترونیکی و مدیریت هوشمند در شهر تبریز باشیم.