قانون جنجالی درباره ازدواج دختران روس!
قانون جنجالی درباره ازدواج دختران روس!

قرار است پارلمان روسیه هفته آینده قانونی جنجالی را درباره ازدواج دختران روس با مردان خارجی به بحث بگذارد. چندی پیش مسئولان کویتی اعلام کردند در ازای ازدواج اتباع خارجی با زنان بیوه کویتی به آنها پاداش هایی اعطا می شود. اما در جدید ترین اقدام روسیه هم به دنبال ایجاد مشوق  هایی برای ازدواج […]

قرار است پارلمان روسیه هفته آینده قانونی جنجالی را درباره ازدواج دختران روس با مردان خارجی به بحث بگذارد.

چندی پیش مسئولان کویتی اعلام کردند در ازای ازدواج اتباع خارجی با زنان بیوه کویتی به آنها پاداش هایی اعطا می شود. اما در جدید ترین اقدام روسیه هم به دنبال ایجاد مشوق  هایی برای ازدواج اتباع خارجی با دختران روس است. اقدامی که بیش از پیش به دلیل افزایش میزان دختران مجرد در این کشور است.

رسانه ها و منابع خبری اعلام کردند: ولادیمیر بعرطش، رئیس شورای فدرال روسیه اعلام کرده که قرار است پارلمان هفته آینده قانون جنجال برانگیزی را درباره ازدواج دختران روس با مردان خارجی به بحث و بررسی بگذارد.

او گفت: براساس این قانون به هر خارجی که با یک دختر روس ازدواج کند ۱۵ هزار دلار آمریکا و تابعیت روسیه داده می شود.

به گفته این مسئول روس این اقدام برای مقابله با تأخیر در ازدواج دختران صورت می گیرد.

این در حالیست که چندی پیش هم خبری مبنی بر «اقامت در کویت پاداش ازدواج با زنان مجرد» منتشر شد. در این خبر آمده است: بدست آوردن اقامت در همه کشورهای عربی بسیار سخت است و این امر می تواند دریافت اقامت در کویت را آسان کند.

این پایگاه خبری در تشریح موضوع ازدواج کفالتی نوشت: این ازدواج بر دو نوع است در نوع اول مبلغی به عنوان مهریه زن در نظر گرفته می شود و در نوع دوم که ازدواج با شخص خارجی صورت می گیرد بر سر مبلغ معینی به عنوان مهریه توافق می شود، ولی دریافت مبلغ به انجام عملیات اقامت مشروط می شود تا در صورتی که موضوع اقامت حل نشود، مبلغ توافق شده به مرد برگردانده شود.

براساس آمارهای رسمی کویت، ۳۵ درصد زنان بالای ۳۵ سال در این کشور مجرد هستند.

یک نماینده مجلس کویت سال های قبل در طرحی برای حل معضل زنان مجرد، خواستار صدور قانونی برای امکان ورود ‘همسران زیباروی’ از کشورهای اسلامی و با ویژگی های خاص برای زنان کویتی شده بود.

مجلس کویت برای پایان بخشیدن به آنچه ‘بحران زنان مجرد’ نامیده شده در سال های قبل پیشنهادی را ارائه داده بود که بر اساس آن، دولت کویت مکلف می شد به کسانی که تجدید فراش کنند مبلغ ۱۵۰۰۰ دلار جایزه پرداخت کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران