خبرگزاری دانشجو به نقل از لس‌آنجلس تایمز نوشت: رشته‌ای از بمبگذاری‌های انتحاری که در استانبول رخ داد، موجب وحشت مردم ترکیه شده است. دو هفته پیش یک عامل انتحاری خیابان استقلال در استانبول را به خون کشید. این اقدام وحشیانه خیابان‌های پر تردد منطقه را در سکوت فرو برده است. یکی از فروشنده‌های خیابان مذکور گفت: […]

خبرگزاری دانشجو به نقل از لس‌آنجلس تایمز نوشت: رشته‌ای از بمبگذاری‌های انتحاری که در استانبول رخ داد، موجب وحشت مردم ترکیه شده است. دو هفته پیش یک عامل انتحاری خیابان استقلال در استانبول را به خون کشید. این اقدام وحشیانه خیابان‌های پر تردد منطقه را در سکوت فرو برده است.

یکی از فروشنده‌های خیابان مذکور گفت: «فروش ما به نصف کاهش یافته است. مردم نمی‌خواهند کشته شوند.»

بنابر گزارش‌ها گروه تروریستی داعش فعالیت‌های گسترده‌ای را از جمله جذب عناصر افراطی، تشکیل گروهک‌ها و شبکه‌های قاچاق در ترکیه انجام می‌دهد.

پلیس ضد تروریسم روز جمعه اعلام کرد ۱۵ عضو داعش را در ازمیر دستگیر کرده است. برخی از این افراد برای انجام عملیات انتحاری آموزش می‌دیدند.

گردشگری ترکیه نیز تحت تأثیر این فعالیت‌های وحشیانه داعش قرار گرفته است. گردشگران به دلیل نبود امنیت، از سفر به ترکیه و مناطق دیدنی آن اجتناب می‌کنند.