هواپیمای مصری با ۶۲ سرنشین ربوده شد
هواپیمای مصری با ۶۲ سرنشین ربوده شد

این هواپیما بعد از تغییر مسیر در فرودگاه “لارنکا” در کشور قبرس به زمین نشسته است. هواپیما از نوع ایرباس ۳۲۰ است.‬‎ مسئولان هواپیمایی مصر گفتند: هواپیما ۵۵ مسافر دارد و کادر پروازی آن هفت نفر هستند. گزارش‌های اولیه از وجود ۸۰ سرنشین در این هواپیما حکایت داشت. شبکه خبری اسکای نیوز عربی به نقل […]

An EgyptAir plane is seen on the runway at Cairo Airport, Egypt in this September 5, 2013 file photo. REUTERS/Mohamed Abd El Ghany/Files

این هواپیما بعد از تغییر مسیر در فرودگاه “لارنکا” در کشور قبرس به زمین نشسته است. هواپیما از نوع ایرباس ۳۲۰ است.‬‎ مسئولان هواپیمایی مصر گفتند: هواپیما ۵۵ مسافر دارد و کادر پروازی آن هفت نفر هستند. گزارش‌های اولیه از وجود ۸۰ سرنشین در این هواپیما حکایت داشت.
شبکه خبری اسکای نیوز عربی به نقل از تلویزیون قبرس گزارش داده است که هواپیمای مصری ربوده شده مسیر خود را تغییر داده و در فرودگاه لارناکا قبرس فرود آمد. این هواپیمای ربوده شده در سفری داخلی از اسکندریه به قاهره می‌رفته است. مسئولان مصری نیز بر ربوده شدن این هواپیما و رفتن آن قبرس تاکید کرده‌اند.
 برخی از رسانه‌ها از احتمال وجود بمب در هواپیما خبر داده و  اعلام کردند که هواپیما ربا با تهدید داشتن کمربند انتحاری از خلبان خواسته است به سوی قبرس پرواز کند. مسئولان قبرسی از پلیس خواستند که از بیم وجود مواد منفجره در هواپیما از آن دوری کنند‬. پلیس قبرس اعلام کرد که ربایندگان هنوز خواسته های خود را مطرح نکرده اند و هسته بحران به فرودگاه لارنکا اعزام شده است.
نیویورک تایمز نیز گزارش داد که بیشتر مسافران این هواپیما تابعیت مصری دارند. یک مسئول وزارت هواپیمایی کشوری مصر گفت: ۳۰ سرنشین مصری، ۱۰ سرنشین آمریکایی، هشت سرنشین انگلیسی و یک سرنشین سوری است.
بر اساس این گزارش، این هواپیما بعد از ۴۵ دقیقه پرواز، ارتباطش با برج مراقبت قطع شد. سازمان هواپیمایی مصر اعلام کرد که رباینده هواپیمای مصری در قبرس با ما در تماس است.
رسانه‌های مصری از قول مقامات قبرس گزارش داده‌اند فرد هواپیماربا به مسافران اجازه داده هواپیما را ترک کنند. در حال حاضر پلیس ضدتروریسم و نیروهای امنیتی قبرس در محوطه فرودگاه حضور یافته و هواپیما را احاطه کرده‌اند. لارنکا شهری ساحلی در جنوب قبرس است.