بر اساس گزارش رویترز این حمله انتحاری در پارکینگ مجاور پارک گلستان اقبال در نزدیکی یک از خروجی‌های این پارک روی داده و محل انفجار تنها چند قدم تا زمین بازی کودکان فاصله داشته است. آسوشیتدپرس از قول زعیم قدری، سخنگوی دولت ایالتی پنجاب، تعداد قربانیان این حادثه را ۶۰ کشته و بیش از ۳۰۰ […]

بر اساس گزارش رویترز این حمله انتحاری در پارکینگ مجاور پارک گلستان اقبال در نزدیکی یک از خروجی‌های این پارک روی داده و محل انفجار تنها چند قدم تا زمین بازی کودکان فاصله داشته است.

آسوشیتدپرس از قول زعیم قدری، سخنگوی دولت ایالتی پنجاب، تعداد قربانیان این حادثه را ۶۰ کشته و بیش از ۳۰۰ مجروح اعلام کرده است.

رویترز نیز به نقل از مستنصر فیروز، سرپرست پلیس این ناحیه، نوشته است که بیشتر کشته‌ها و مجروحان این حادثه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

جماعت الاحرار وابسته به طالبان پاکستان مسوولیت انفجار انتحاری لاهور را برعهده گرفت و اعلام کرد هدف، حمله به مسیحیان پاکستانی بود.

آسوشیتدپرس به نقل از حیدر اشرف، یک مقام ارشد پلیس می‌نویسد که این انفجار به نظر انتحاری می‌آید ولی تحقیقات بیشتر در این زمینه ادامه دارد.

این مقام پلیس همچنین گفته است که به دلیل تعطیلات عید پاک، این منطقه محل تردد بسیاری از شهروندان مسیحی لاهور بوده است.

لاهور بین هشت تا ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد و بر اساس آمارها نزدیک به شش درصد از جمعیت آن را مسیحیان تشکیل می‌دهند.

این شهر که مرکز ایالت پنجاب است، مرکز اصلی فعالیت‌های سیاسی نواز شریف نخست‌وزیر پاکستان است.

بر پایه گزارش شبکه خبری سی.ان.ان، نواز شریف خود در نخستین واکنش به این انفجار، آن را به شدت محکوم و با قربانیان حادثه ابزار همدردی کرده است.

شهباز شریف، نخست‌وزیر ایالتی پنجاب هم در این ایالت سه روز عزای عمومی اعلام کرده و وعده داده است که عاملان این انفجار را به دست قانون بسپارد.