در پیام حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی خطاب به سران ۹ کشور منطقه که نوروز را جشن می گیرند، آمده است: آیین نوروز یادگار مدنیّتی رفیع در گستره تاریخ بشریت و میعادگاه فرهنگ ها و آیین ملتی است که اعتدال بهاری را پاس می دارند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، نوروز عید […]

در پیام حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی خطاب به سران ۹ کشور منطقه که نوروز را جشن می گیرند، آمده است: آیین نوروز یادگار مدنیّتی رفیع در گستره تاریخ بشریت و میعادگاه فرهنگ ها و آیین ملتی است که اعتدال بهاری را پاس می دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، نوروز عید اعتدال و کهن ترین سنت پویای تاریخ مشترک ماست؛ عیدی که غبار روزگار و گرد فراموشی بر دامان آن نمی نشیند و پیام آن، صلح، همزیستی و همدلی و بهترین هنگامه برای نشاندن درخت دوستی است.

رئیس جمهوری، نوروز را نماد آشتی و مهربانی با طبیعت دانست و تأکید کرد: آیین نوروز یادگار مدنیّتی رفیع در گستره تاریخ بشریت و میعادگاه فرهنگ ها و آیین ملتی است که اعتدال بهاری را پاس می دارند.

روحانی افزوده است: آیین نوروز آیینی است که امروزه کشورهای ما، بسیار به آن و فرهنگ غنی برآمده از آن نیازمند هستند، تا با توجه به توافق تاریخی هسته ای میان ایران و کشورهای ۱+۵ و رفع تحریم ها و با امید به برقراری روابطی بهتر و گسترده تر میان همسایگان حوزه نوروز، علاوه بر دوستی و آشتی، شرایط نوینی را برای همزیستی مسالمت آمیز فراهم آورند.

رئیس جمهوری در پایان پیام خود خطاب به سران کشورهای افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، ترکیه، قزاقستان و ازبکستان، سالی مملو از برکت و شادکامی را برای مردم این کشورها آرزو کرده است.