محمدجواد ظریف هنگام ورود به ترکیه در فرودگاه استانبول در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما به‌دنبال بهترین روابط اقتصادی با ترکیه در مرحله پسابرجام هستیم. وی در ادامه تشریح اهداف سفر یک روزه خود به استانبول گفت: با توجه به تهدیدات مشترک، تبادل نظر در خصوص مسائل و تحولات منطقه ای از جمله اهداف مهم […]

محمدجواد ظریف هنگام ورود به ترکیه در فرودگاه استانبول در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما به‌دنبال بهترین روابط اقتصادی با ترکیه در مرحله پسابرجام هستیم.
وی در ادامه تشریح اهداف سفر یک روزه خود به استانبول گفت: با توجه به تهدیدات مشترک، تبادل نظر در خصوص مسائل و تحولات منطقه ای از جمله اهداف مهم این سفر است.
ظریف در این سفر علاوه بر ملاقات و شرکت در ضیافت ناهار کاری با «چاوش اوغلو» همتای خود با «اردوغان» رئیس جمهور و «داود اوغلو» نخست وزیر ترکیه دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و تحولات و همکاری های منطقه ای رایزنی و گفت‌وگو خواهد کرد.
در این سفر تعدادی از مقامات وزارت امور خارجه از جمله ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه کشورمان و حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت خارجه او را همراهی می‌کنند.