اوج تب و تاب خرید نوروزی/ بازاریان از رکود عیدانه گله‌مند هستند
اوج تب و تاب خرید نوروزی/ بازاریان از رکود عیدانه گله‌مند هستند

در حالی کمتر از ۴۸ ساعت به پایان سال ۹۴ باقی‌ مانده است که بازار خرید‌های نوروزی به ویژه در مرکز استان اردبیل بالا گرفته و هنوز پرحرارت به نظر می‌رسد. در حالی امسال به تدبیر شهرداری از شدت فعالیت دست‌فروش‌ها در هسته مرکزی شهر کاسته شد و این دست‌فروش‌ها را در یک مکان خاص […]

۱۳۹۴۱۲۲۵۰۰در حالی کمتر از ۴۸ ساعت به پایان سال ۹۴ باقی‌ مانده است که بازار خرید‌های نوروزی به ویژه در مرکز استان اردبیل بالا گرفته و هنوز پرحرارت به نظر می‌رسد.

در حالی امسال به تدبیر شهرداری از شدت فعالیت دست‌فروش‌ها در هسته مرکزی شهر کاسته شد و این دست‌فروش‌ها را در یک مکان خاص جانمایی شده اما ترافیک در هسته مرکزی شهر بسیار بالا است به طوری که پیاده‌روها و خیابان‌ها مملو از جمعیتی است که در هیاهوی شب عید مشغول خرید هستند اما بازاریان این وضعیت را ظاهری می‌دانند و مدعی هستند مردم بیشتر تماشاگر هستند تا خریدار.

با وجود کاهش قیمت و تخفیف‌هایی که بازاریان به مشتریان می‌دهند رکود اقتصادی و درآمد کم مردم سبب شده است تا خرید‌ها به نحوی نسبت به سال‌‌های گذشته کاهش پیدا کند که پرداخت نشدن حقوق عده‌ای از کارکنان و بازنشستگان نیز به این امر دامن زده است.

در تب و تاب‌ خریدهای نوروزی و شکل و شمایل بازار که به نظر می‌رسد از روز یک‌شنبه فروکش کند شرایط متفاوتی را در خرید محصولات و گرایش مردم به خرید کالا و اجناس هستیم که اغلب این اجناس بی‌کیفیت و از نوع درجه سه است.

در این تب و تاب بازار گویی به نظر می‌رسد نظارت‌ها نیز اندک است و مسئولان به جای نظارت بر ورود کالاهای غیراستاندارد و بی‌کیفیت عرضه محصولات به ویژه آجیل و برخی تنقلات دیگر نگرانی‌هایی را از بابت رعایت نشدن موارد بهداشتی و سلامتی مردم به همراه داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، تعدادی از همشهریان که امکان خرید کالا از اصناف و کسبه شناخته شده را ندارند مجبور هستند به دلیل وضعیت نامطلوب معیشتی رو به خرید کالاهایی بیاورند که به نظر می‌رسد فروشندگان این کالاها جز سودجویی و پایین آوردن نرخ کالا به بهانه فروش سریع آن هیچ نیتی ندارند.