اردوغان: دموکراسی و آزادی دیگر ارزشی ندارد
اردوغان: دموکراسی و آزادی دیگر ارزشی ندارد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در واکنش به بمبگذاری اخیر در آنکارا، تاکید کرد: مبارزه با تروریسم فراتر از قانون است و ضربه زدن به دشمنان به خصوص حزب کارگران کردستان پ ک ک با مشت آهنین، ادامه خواهد یافت. اردوغان در سخنانی تلویزیونی تصریح کرد: دموکراسی و آزادی و اجرای قانون، مطلقا دیگر […]

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در واکنش به بمبگذاری اخیر در آنکارا، تاکید کرد: مبارزه با تروریسم فراتر از قانون است و ضربه زدن به دشمنان به خصوص حزب کارگران کردستان پ ک ک با مشت آهنین، ادامه خواهد یافت.
اردوغان در سخنانی تلویزیونی تصریح کرد: دموکراسی و آزادی و اجرای قانون، مطلقا دیگر ارزشی ندارد.
وی در ادامه گفت: کسانی که در طرف ما در مقابله با تروریسم قرار دارند، دوست ما هستند. کسانی که در طرف مخالف قرار دارند، دشمن ما به شمار می روند.
اردوغان پیش از این نیز خواستار لغو مصونیت قضایی رهبران حزب دموکراتیک خلق کردستان شده بود تا ماموران امنیتی بتوانند نمایندگان این حزب در پارلمان را بازداشت کنند. اردوغان نمایندگان کردها در پارلمان را به تلاش برای تشکیل منطقه خودمختار متهم کرده است.
اردوغان تاکید کرد: من دیگر نمایندگان حزب کردها در پارلمان را فعالان سیاسی مشروع نمی دانم چرا که این حزب به عنوان شاخه ای از یک سازمان تروریستی فعالیت می کند.
رسانه های ترکیه گزارش دادند که تا روز چهارشنبه حداقل ۷۳ نفر از جمله تعداد زیادی از نمایندگان به اتهام ارتباط با پ ک ک بازداشت شده اند.
آنکارا تبلیغات وسیعی را به راه انداخته است تا حملات نظامی علیه کردها را توجیه کند. اظهارات اردوغان در شرایطی است که در حمله تروریستی روز یکشنبه در آنکارا حداقل ۳۷ نفر کشته و ۱۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.
بر اساس اعلام وزارت کشور ترکیه، یک زن که گفته شده است از اعضای پ ک ک بوده، این حمله را انجام داده است.
این خونین ترین درگیری ها بین ارتش ترکیه و شبه نظامیان کرد از دهه ۱۹۹۰ میلادی به شمار می رود.
با شکسته شدن آتش بس بین شبه نظامیان کرد پ ک ک و دولت ترکیه در ماه جولای، جنوب شرق ترکیه شاهد تشدید درگیری های خونین و خشونت ها بوده است.