تولید ۱٫۳ میلیارد لیتر بنزین در پالایشگاه تبریز/ تولید ۳٫۴ میلیارد لیتر نفت گاز و نفت کوره
تولید ۱٫۳ میلیارد لیتر بنزین در پالایشگاه تبریز/ تولید ۳٫۴ میلیارد لیتر نفت گاز و نفت کوره

محمدباقر دخیلی صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به تولید فرآورده‌های این شرکت طی ۱۱ ماه گذشته اظهار داشت: در این مدت  ۱۰۱ میلیون و ۶۲۰ هزار کیلوگرم گاز مایع، یک میلیارد و ۳۳۶ میلیون و ۸۶ هزار لیتر بنزین، ۲۲۳ میلیون و ۵۶۳ هزار لیتر نفت سفید، یک میلیارد و ۹۸۸ میلیون […]

downloadمحمدباقر دخیلی صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به تولید فرآورده‌های این شرکت طی ۱۱ ماه گذشته اظهار داشت: در این مدت  ۱۰۱ میلیون و ۶۲۰ هزار کیلوگرم گاز مایع، یک میلیارد و ۳۳۶ میلیون و ۸۶ هزار لیتر بنزین، ۲۲۳ میلیون و ۵۶۳ هزار لیتر نفت سفید، یک میلیارد و ۹۸۸ میلیون و ۱۸۳ هزار لیتر نفت گاز و یک میلیارد و ۱۴۹ میلیون و ۳۷۲ هزار لیتر نفت کوره، تولید شده است.

دخیلی با اشاره به مسئولیت‌های زیست محیطی این شرکت برای تولید بنزین پاک و بدون گوگرد و بنزن خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۵ میلیون و ۹۵۲ هزار کیلوگرم گوگرد و ۱۳ میلیون و ۱۷۴ هزار کیلوگرم بنزن تولید شده است.

وی استراتژی مهم پالایشگاه تبریز را بهبود و توسعه پایدار کسب ‌و کار با تأکید بر ارزش‌ آفرینی و مسئولیت‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: در این راستا رعایت حقوق مشتری، رعایت ارزش‌های اجتماعی و رعایت دقیق الزامات زیست محیطی از اصول شرکت است.

مدیرعامل پالایشگاه تبریز همچنین با اشاره به بهره‌برداری از پروژه قیرسازی این شرکت در تیرماه سال گذشته گفت: در این واحد روزانه پنج هزار بشکه قیر از نوع ۷۰/۶۰ و ۱۰۰/۸۵ تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از واحد گرانول سازی شرکت از فروردین ماه سال گذشته برای کاهش آلاینده‌‌های زیست محیطی روزانه  به میزان ۵۰ تا ۶۰ تن گرانول تولید می‌شود.

دخیلی با اشاره به پروژه در حال اجرای این شرکت افزود: با ایجاد واحد اختلاط روغن‌‏های روان‌ساز امکان تولید روغن موتورهای دیزلی و بنزینی تک گریدی و چند گریدی، روغن های صنعتی و ضد یخ با ظرفیت ۴۰ -۳۰ هزار تن در سال در این شرکت فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: با راه اندازی واحد بازیافت گازهای ارسالی به فلرکه از جمله پروژه‌های در حال اجرای این شرکت است امکان بازیافت گازهای ارسالی به ظرفیت ۲هزار و ۴۵ کیلوگرم بر ساعت فراهم می‌شود که کاهش ضایعات، بهینه سازی سوخت و کاهش آلاینده‏‌های زیست محیطی را به دنبال دارد.

مدیرعامل پالایشگاه تبریز اضافه کرد: پروژه گوگردزدایی از نفت گاز با هدف کیفی سازی و کاهش آلاینده‏‌های زیست محیطی نفت‏‌گاز با ظرفیت تولید روزانه ۳۰ هزار بشکه نفت‏‌گاز با استاندارد یورو پنج نیز از دیگر پروژه‌های در حال اجرای این شرکت است.

وی دیگر پروژه های این شرکت را گوگردسازی جدید و فرآورش گازهای انتهایی، کراکینگ مناسب برای حذف یا کاهش نفت کوره، ایزومراسیون جهت تولید بنزین با استاندارد یورو چهار و استفاده از فرآیندهای به روز جهت تولید روغن‌های پایه برشمرد.