جشنواره لاله ها در سال ۹۵ مقدمه ای برای تبریز ۲۰۱۸ است
جشنواره لاله ها در سال ۹۵ مقدمه ای برای تبریز ۲۰۱۸ است

محمدحسین حسن زاده با حضور در برنامه شهریمیز با اشاره به اهتمام این سازمان جهت آمادگی برای تبریز ۲۰۱۸ اظهار داشت: باید طی این مدت زیبایی های تبریز را با ایجاد طراحی های مدرن، رنگین بودن شهر و… به نمایش بگذاریم. وی رویکرد این سازمان را تبدیل تبریز به شهر لاله ها عنوان کرده و […]

لالهمحمدحسین حسن زاده با حضور در برنامه شهریمیز با اشاره به اهتمام این سازمان جهت آمادگی برای تبریز ۲۰۱۸ اظهار داشت: باید طی این مدت زیبایی های تبریز را با ایجاد طراحی های مدرن، رنگین بودن شهر و… به نمایش بگذاریم.

وی رویکرد این سازمان را تبدیل تبریز به شهر لاله ها عنوان کرده و از کاشت دو میلیون پیاز لاله در سطح شهر و میادین اصلی تبریز خبر داده و افزود: هوای تبریز برای رشد و حیات گل لاله بسیار مناسب است و از سوی دیگر می توانیم هزینه های بالای خرید و کاشت گلی مثل شب بو را از این طریق در تبریز کاهش دهیم.

حسن زاده همچنین برنامه ریزی جهت ایجاد جلوه ای سبز در تپه ها و کوههای اطراف شهر تبریز طی سالهای آینده را از دیگر اهداف سازمان پارکها و فضای سبز تبریز جهت آمادگی برای تبریز ۲۰۱۸ عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز هدف شورا و شهرداری تبریز را توسعه فضای سبز شهری عنوان کرده و گفت: به همن منظور حرکت هایی انقلابی در این راستا با عنوان «نهضت درختکاری» آغاز شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از علل کاهش فضای سبز تبریز طی دهه های گذشته، تصریح کرد: عواملی متعددی در این بخش دخیل بوده که از آن جمله می توان به مهاجرت ها، افزایش جمعیت، محدودیت زمین های هموار شهری، توسعه مسکن و مهمتر از همه توسعه اقتصاد شهری با فروش باغات شهر تبریز در دهه های گذشته اشاره کرد.

حسن زاده با تاکید بر اینکه باید برای توسعه فضای سبز از حداقل های موجود حداکثر بهره را ببریم، گفت: امیدواریم با عزم جدی موجود در مدیریت استانی و شهری ، بار دیگر فضای سبز تبریز به جایگاه واقعی خود بازگردد چرا که تحولات حوزه فضای سبز طی یکی دو سال قابل مشاهده نیست و نیاز به گذر زمان دارد.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز همچنین با اشاره به اقدامات این سازمان در فصول سرد و به خصوص زمستان ، اظهار داشت: سازمان پارکها و فضای سبز تبریز به عنوان قدیمی ترین و تخصصی ترین سازمان در مجموعه شهرداری به شمار می رود که کارکنان آن از بالاترین سطح علمی و تخصصی برخوردارند.

منبع: سازمان پارکها و فضای سبز تبریز