خرید برف روب سی میلیاردی از آلمان/ فرودگاه شهید مدنی تبریز زیان‌ده است
خرید برف روب سی میلیاردی از آلمان/ فرودگاه شهید مدنی تبریز زیان‌ده است

مصطفی صفائی در جمع خبرنگاران با اشاره به وظایف شرکت فرودگاه، اظهار داشت: اداره، نگهداری و توسعه ترمینال ها و ارائه خدمات کمک ناوبری از جمله وظایف اصلی شرکت فرودگاه ها می باشد. وی ادامه داد: در طول ۱۸ ماه گذشته اقدامات قابل توجهی در زمینه ارتقاء ایمنی فرودگاه ها صورت گرفته است، یکی از […]

سیریرمصطفی صفائی در جمع خبرنگاران با اشاره به وظایف شرکت فرودگاه، اظهار داشت: اداره، نگهداری و توسعه ترمینال ها و ارائه خدمات کمک ناوبری از جمله وظایف اصلی شرکت فرودگاه ها می باشد.

وی ادامه داد: در طول ۱۸ ماه گذشته اقدامات قابل توجهی در زمینه ارتقاء ایمنی فرودگاه ها صورت گرفته است، یکی از پروژه های اخیر فرودگاه احداث باند استانداری می باشد که در هیچ یک از فرودگاه های کشور وجود ندارد و قرار بر این است که باند فرودگاه مهرآباد نیز همانند این باند بتنی شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در کنار این افتتاح، سیستم روشنائی پیشرفته ای را نیز به کار خواهیم گرفت؛ ساخت و تجهیز موتورخانه در ساختمانی به متراژ ۵۰۰ متر مربع برای نصب دیزل ژنراتورهای این موتورخانه مربوط به سیستم روشنایی پیشرفته است.

مدیرکل فرودگاه های استان با بیان اینکه در راستای توسعه ایمنی، باند استاندار و سیستم روشنایی پیشرفته را در دستور کار قرار داده ایم، توضیح داد: در مقابل برف و یخبندان، باند بایستی همواره آماده باشد، به همین جهت، یک عدد دستگاه برف روب سه کاره به ارزش ۳۰ میلیارد ریال از آلمان خریداری شده که به خاطر سفارشی بودن زمستان امسال به دستمان نرسید، و این دستگاه مستقیما در اوایل سال ۹۵ از آلمان به تبریز می آید.

وی تصریح کرد: این اقدام و استفاده از این دستگاه نیز برای اولین بار در کشور در شهر تبریز استفاده خواهد شد؛ ما هیچ اعتبار و پولی در راستای این اقدامات از استان دریافت نکرده ایم و تمامی این اعتبارات را از تهران و از شرکت فرودگاه های کشور جذب کرده ایم.

وی متذکر شد: در راستای ارتقاء خدمات فرودگاه به دلیل اینکه  فرودگاه تبریز بین‌المللی است، باید کیفیت سرویس دهی در تمامی زمینه ها کامل شود که نوروز امسال این ارتقا قابل مشاهده خواهد بود.

صفائی از افتتاح پارکینک طبقاتی در فرودگاه تبریز خبر داد و عنوان کرد: افتتاح پارکینگ های طبقاتی در راستای ارتقای سطح کیفیت در دستور کار هست، ما تلاش می کنیم از شهرهای مشهد و شیراز که این مورد را پیگیر هستند زودتر به سرانجام برسانیم و بعد از مهر آباد دومین باشیم؛ این پارکینگ با متراژ ۱۱ هزار متر مربع و در سه طبقه و چهار سطح و با ظرفیت ۴۸۵  خودرو احداث خواهد شد.

وی افزود: ما جزو فرودگاه های زیان ده هستیم چون می دانیم استان بودجه عمرانی خوبی ندارد و به دلیل جذب اعتبار از شرکت فرودگاه های کشور، زیان ده شده ایم، سود ده بودنمان در گرو افزایش پروازهای داخلی و خارجی است. تنها فرودگاه سودده در شرکت فرودگاه های کشور، فرودگاه مشهد است و حتی مهر آباد هم زیان ده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس سند تدبیر و توسعه استان و طرح جامع خودمان، هاب شمالغرب کشور می باشیم.

مدیرکل فرودگاه بین المللی تبریز با بیان اینکه به طور میانگین روزانه ۳۰ پرواز داخلی و خارجی از تبریز صورت می گیرد، اذعان داشت: در ۹ ماهه امسال با افزایش ۲ درصدی پروازها مواجه بودیم و حدود یک میلیون ۱۱۰ هزار مسافر جابجا کرده ایم.

وی یادآور شد: یکی از دغدغه های شرکت فرودگاه های کشور، خرید هواپیما می باشد که شرکت بایستی خود را آماده خرید این هواپیماها بکند؛ برنامه ای که برای سال آینده در فرودگاه خودمان داریم، ساخت ترمینال خارجی است تا با افزایش تعداد پروازهای خارجی مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: برنامه ای که برای سال آینده در فرودگاه داریم، ساخت ترمینال خارجی است تا با افزایش تعداد پروازهای خارجی مشکلی پیش نیاید.

صفائی با اشاره به خبری مبنی بر اینکه در تفاهم نامه سرمایه گذاری بین ایران و فرانسه به فرودگاه تبریز توجه نشد و مشهد و اصفهان در اولویت بودند، گفت: علت این اتفاق این بود که از لحاظ ایرساید یعنی عوامل پروازی و لندساید یعنی ترمینال از مشهد و اصفهان جلوتر هستیم و استانداردتر، به همین دلیل به این شهرها توجه شده است.

وی در پایان بیان داشت: باند ساخته شده برای پرواز هواپیماهایی چون A380 هیچ مشکلی ندارد ولی به خاطر پارکینگ باید فکری بکنیم چون این مدل هواپیما جای پارک ۳ هواپیما را می گیرد.