نمایش عروسکی « لانه» در تبریز
نمایش عروسکی « لانه» در تبریز

حسن میلانی با بیان این خبر گفت: نمایش فوق توسط واحد نمایش حوزه هنری استان برای کودکان تولید شده است و در ایام الله دهه مبارک فجر برای دانش آموزان مدارس ناحیه یک تبریز اجرا می شود. وی با بیان اینکه نمایش «لانه» توسط رضا فروغ نوشته شده است، افزود: کارگردانی، طراحی صحنه و موسیقی […]

ثببثحسن میلانی با بیان این خبر گفت: نمایش فوق توسط واحد نمایش حوزه هنری استان برای کودکان تولید شده است و در ایام الله دهه مبارک فجر برای دانش آموزان مدارس ناحیه یک تبریز اجرا می شود.

وی با بیان اینکه نمایش «لانه» توسط رضا فروغ نوشته شده است، افزود: کارگردانی، طراحی صحنه و موسیقی کار نیز توسط محمد ملکی اصل انجام شده است.

میلانی تصریح کرد: کودکان به عنوان نسل های فردای جامعه اسلامی هستند که با شناخت و درک صحیح از هنر می توان زمینه رشد و تعالی را در آنها ایجاد نمود و آنها را به بیداری فرهنگی سوق داد.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: در این میان بهره گیری از هنر نمایش به عنوان هنر جامع و جذاب در تعلیم آینده سازان میهن اسلامی نقش ایفا نود.

میلانی اضافه نمود: نمایش عروسکی به عنوان شاخه ای بسیار مهم در بین هنرهای نمایشی می تواند در تربیت و تعلیم کودکان نقش بسزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه دشمنان فرهنگی، در قالب برنامه های تفریحی،  کتاب ها، تصاویر و فیلم های تلویزیونی سعی در تغییر رویکردها و عقاید کودکان و نوجوانان دارند، گفت: با اجرای برنامه های متنوع و شاد نظیر موسیقی و نمایش برای کودکان جلوی برخی تهاجم فرهتگی را گرفت و هدف از اجرای نمایش «لانه» نیز همین است.