اختلاف دمای ۱۸ درجه‌ای در شمال و جنوب اردبیل ثبت شد / برف و کولاک در راه است
اختلاف دمای ۱۸ درجه‌ای در شمال و جنوب اردبیل ثبت شد / برف و کولاک در راه است

بر اساس اعلام هواشناسی استان اردبیل، وزش باد گرم که مناطق مرکزی و شهرستان‌های اردبیل، گرمی، مشگین‌شهر، نیر، نمین و سرعین را در برگرفته و در برخی از ساعات سرعت این وزش باد به ۶۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد اسباب افزایش دما را فراهم کرده است به طوری که طی امروز هوای استان اردبیل در […]

سربر اساس اعلام هواشناسی استان اردبیل، وزش باد گرم که مناطق مرکزی و شهرستان‌های اردبیل، گرمی، مشگین‌شهر، نیر، نمین و سرعین را در برگرفته و در برخی از ساعات سرعت این وزش باد به ۶۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد اسباب افزایش دما را فراهم کرده است به طوری که طی امروز هوای استان اردبیل در بخش‌های مرکزی و شمالی این استان همراه با وزش باد گرم و افزایش دما است.

ثبت درجه حرارت ۱۷ درجه در وسط زمستان آن هم در شهرستان کوهستانی گرمی تعجب همگان را برانگیخته به طوری که در نقطه مقابل در جنوبی‌ترین نقطه این استان در  شهرستان خلخال دمای منهای یک درجه را تجربه کرده است.

این سامانه گرم همراه با وزش باد که در اصطلاح محلی به نام گرمیج معروف است به ذوب شدن برف‌ها کمک کرده و از شدت گرمای روزهای گذشته کاسته است.

کارشناسان هواشناسی هشدار دادند تا هموطنان ساکن در مناطق روستایی و جنگل‌نشینان در این وضعیت جوی از روشن کردن آتش در این مناطق خودداری کنند.

سامانه بارشی در راه است

اما بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل با ورود سامانه بارشی از عصر امروز به تدریج دمای هوا کاهش یافته و بارش‌ها آغاز خواهد شد.

بر همین اساس طی فردا تا روز چهارشنبه هوای استان همراه با بارش برف و کولاک خواهد بود به طوری که تردد در برخی از محورها و مسیرها به دلیل شرایط جوی جز با رعایت موارد ایمنی و تجهیزات زمستانی امکان‌پذیر نخواهد بود.

این سامانه بارشی که همراه با کاهش دما بین ۱۲ تا ۱۶ درجه اکثر شهرهای استان اردبیل را تحت تاثیر قرار می‌دهد تا اواخر هفته در استان جولان خواهد داد.

منبع:فارس