تکیه بر مدیریت خلاق، راهکار عبور از چالش‌های مدیریت شهری
تکیه بر مدیریت خلاق، راهکار عبور از چالش‌های مدیریت شهری

صادق نجفی در شورای معاونان شهرداری تبریز اظهار داشت: برخورداری از پشتوانه‌ قانونی شورا، داشتن  امکانات گسترده و استقلال در ماموریت‌های اجرایی، زمینه مناسب خدمتگزاری در شهرداری‌ها است. وی اضافه کرد: این امتیاز ارزشمند در کمتر مجموعه‌ای وجود دارد و از این رو، بهترین زمینه برای توسعه فعالیت‌های اثرگذار در حوزه‌های مختلف عمرانی و اجتماعی […]

صادق نجفی در شورای معاونان شهرداری تبریز اظهار داشت: برخورداری از پشتوانه‌ قانونی شورا، داشتن  امکانات گسترده و استقلال در ماموریت‌های اجرایی، زمینه مناسب خدمتگزاری در شهرداری‌ها است.

وی اضافه کرد: این امتیاز ارزشمند در کمتر مجموعه‌ای وجود دارد و از این رو، بهترین زمینه برای توسعه فعالیت‌های اثرگذار در حوزه‌های مختلف عمرانی و اجتماعی به شمار می‌رود.

نجفی در عین حال متذکر شد: البته به تناسب این زمینه ارزشمند، مشکلات خاصی نیز بر سر راه فعالیت شهرداری‌ها وجود دارد، به همین منظور هدایت برنامه‌های مختلف این مجموعه گسترده باید با تکیه بر مدیریت اقتضایی، خلاق و منعطف باشد.

نماینده شهرداران کشورمان در شورای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان این‌که اگر چالشی نبود، قطعاً نیازی به پایه‌گذاری و توسعه علوم نوین مدیریتی نیز نبود، اظهار داشت: مشکلات و محدودیت‌های امروز مدیریت شهری، با در نظر داشتن اصول مدیریت شهری و اقتصاد شهری، قابل حل و فصل است؛ لازمه این امر، مدیریت هزینه‌ها و چابک‌سازی بدنه شهرداری‌ها است، در این صورت با بهره‌گیری از خلاقیت‌های لازم، می‌توان حوزه‌های مختلف اجرایی را از کوتاه‌ترین مسیر و با کمترین هزینه، پیش برد.

وی با اشاره به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب در حوزه‌های مدیریتی اظهار داشت: این رهنمودها به خصوص در مواردی از قبیل اقتصاد مقاومتی، تکیه بر کار و تولید داخل، نوآوری و انضباط کاری، بهترین الگوی برای راهبردهای مختلف مدیریتی است.

نجفی متذکر شد: معتقدم شهرداری‌ها، از مستعدترین حوزه‌های اجرایی برای پیگیری و تحقق اقتصاد مقاومتی است، اقتصادی که با رهایی از منابع محدود و مقطعی، بتواند وارد حوزه‌های سودآفرین شود، ضامن توسعه زیربنایی خواهد بود.