لحن روحانی شفاف‌تر شد/ ابراز تمایل علنی برای برقراری رابطه با آمریکا!
لحن روحانی شفاف‌تر شد/ ابراز تمایل علنی برای برقراری رابطه با آمریکا!

حسن روحانی که چند روز پیش، درباره برقراری روابط ایران و آمریکا گفته بود “کلید در واشینگتن است”، به رسانه های فرانسوی نیز اعلام کرد که “تلاش می‌کنیم که روزی به این اختلافات برای همیشه پایان دهیم”!  رییس جمهور در گفتگو با چند رسانه فرانسوی درباره احتمال برقراری روابط با آمریکا گفت: “طی ۳۷ سال […]

۲۶۱۶۲۲_۵۳۵حسن روحانی که چند روز پیش، درباره برقراری روابط ایران و آمریکا گفته بود “کلید در واشینگتن است”، به رسانه های فرانسوی نیز اعلام کرد که “تلاش می‌کنیم که روزی به این اختلافات برای همیشه پایان دهیم”!
 رییس جمهور در گفتگو با چند رسانه فرانسوی درباره احتمال برقراری روابط با آمریکا گفت: “طی ۳۷ سال گذشته اختلافات زیادی بین ایران و آمریکا انباشه شده وبسیار مشکل است که همه این اختلافات دریک زمان کوتاه برطرف شود. به هنگام گفتگو با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا، به او گفتم که ما خواهان کاستن از تنش‌های فیمابین هستیم و اینطور بنظر میرسد که این تنش‌ها کاسته شده‌اند. پس از برگزاری انتخابات در ایران و آمریکا، تلاش‌ها در این زمینه افزایش خواهد یافت. باید تصریح کنم که بین دو کشور ایران و آمریکا اختلافات ابدی نبوده و ما تلاش میکنیم که روزی به این اختلافات برای همیشه پایان دهیم.”

روحانی هفتم بهمن ماه در پایان سفر خود به ایتالیا هم به صراحت به برقراری رابطه با آمریکا ابراز تمایل کرده بود.

رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤالی در خصوص امکان سفر مقامات ایرانی به آمریکا گفته بود: من قبلاً این سؤال را پاسخ دادم و معتقدم امکانپذیر است که بین ایران و آمریکا رابطه غیرخصمانه برقرار شود، اما کلید این کار در واشنگتن است نه تهران.

روحانی تاکید کرده بود: اگر این کلید در تهران بود، از آن استفاده می‌کردم.

این ابراز تمایل علنی روحانی به برقراری رابطه با آمریکا در حالی است که این کشور حتی پس از اجرای توافق هسته ای وین نیز از تهدید و اعمال تحریم های جدید علیه کشورمان دست نکشیده است.

همچنین رهبر انقلاب تا کنون بارها بر ممنوعیت مذاکره با آمریکا در موضوعات غیرهسته ای تاکید کرده اند و حتی در بعد اقتصادی نیز، نسبت به واردات کالاهای مصرفی از این کشور تذکر داده اند.

منبع : صراط