آقازاده امروز  در تبریز اظهار داشت: بارش برف در استان آذربایجان‌شرقی موجب مسدود شدن راه ۵۷۰ روستا در استان شده است. وی گفت: در شهرستان تبریز ۷ روستا، هوراند ۳۵، بستان‌آباد ۵۰، چاراویماق ۴۰ روستا، سراب ۲۵، ورزقان ۴۵، هریس ۱۰، هشترود ۴۵، خداآفرین ۲۰ روستا، کلیبر ۸۰ روستا، میانه ۱۵۰ روستا، مرند ۶ روستا، […]

آقازاده امروز  در تبریز اظهار داشت: بارش برف در استان آذربایجان‌شرقی موجب مسدود شدن راه ۵۷۰ روستا در استان شده است.

وی گفت: در شهرستان تبریز ۷ روستا، هوراند ۳۵، بستان‌آباد ۵۰، چاراویماق ۴۰ روستا، سراب ۲۵، ورزقان ۴۵، هریس ۱۰، هشترود ۴۵، خداآفرین ۲۰ روستا، کلیبر ۸۰ روستا، میانه ۱۵۰ روستا، مرند ۶ روستا، اسکو پنج روستا و ۶۰ روستا از جمله شهرستان‌های استان هستند که بیشترین راه روستایی که بر اثر بارش برف و کولاک مسدود شده است.

آقازاده اضافه کرد: با تلاش همکاران راهداری، عملیات بازگشایی راه‌های روستایی مسدود شده که حدود ۵۷۰ مسیر روستائی است از اول وقت امروز در این مناطق آغاز شده است.

وی افزود: در حال حاضر علاوه بر ۵۵۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک اداره کل راه و شهرسازی استان، با یک هزار و ۱۰۰ نیروی راهداری در محورهای مواصلاتی استان مستقر و مشغول برف‌روبی هستند.

آقازاده در مورد راه‌های اصلی استان نیز گفت: تمام راه‌های اصلی آذربایجان‌شرقی باز است.

جواد ناموران رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی نیز به خبرنگار فارس در تبریز گفت: تمام جاده‌های استان به دلیل بارش برف لغزنده و حادثه‌ساز بوده و شهروندان از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی گفت: بررسی وضعیت خودرو قبل از حرکت به لحاظ پر بودن باک بنزین، سالم بودن لاستیک‌ها و برف پاک‌کن و چراغ‌های عقب و جلو و همچنین همراه داشتن لباس گرم و خوراکی لازم را برای افرادی که قصد سفر دارند لازم است.

ناموران از مردم خواست در صورت بروز هرگونه حادثه رانندگی با شماره تلفن ۱۱۰ تماس حاصل شود و نیروهای امدادی در جاده‌ها به صورت متمرکز از طریق اعلام پلیس راه در محل حاضر خواهند شد.